البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
X

برای تکمیل بزرگراه شمالی ۷ هزار میلیارد تومان نیاز است/ لزوم تخصیص اعتبار دولتی از بودجه ۱۴۰۲ کشور

برای تکمیل بزرگراه شمالی ۷ هزار میلیارد تومان نیاز است/ لزوم تخصیص اعتبار دولتی از بودجه ۱۴۰۲ کشور


به گزارش البرز نیوز از البرز، علی قاسم‌پور در حاشیه نشست مشترک شهرداران و روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور که در اصفهان برگزار شد، در پاسخ به اینکه کلانشهر کرج چه مطالبه‌ای از بودجه ۱۴۰۲ کشور دارد، اظهار کرد: تخصیص اعتباری برای تکمیل پروژه بزرگراه شمالی یکی از مهمترین این مطالبات است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در برنامه هفتم هم به پروژه‌هایی که می‌تواند گره گشای مشکلات مردم باشد، پرداخته شده است، در بودجه سال آینده حتما بر تکمیل ابر پروژه‌هایی که علاوه بر شهروندان کرجی، به سایر هموطنان هم خدماتی ارائه می‌دهد، تاکید می‌شود.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید بخشی از ادامه بزرگراه همت به اتوبان تهران – کرج اتصال پیدا می‌کند که این مسیر شاهراه تردد مسافران ۱۴ استان کشور است.

قاسم پور ابراز کرد: با این اوصاف می‌توان گفت حدود ۵۰ درصد مسافران کشور از این مسیر تردد دارند و به واسطه حجم بالای تردد خودروها، به ویژه در ایام تعطیل، شاهد ترافیک سنگینی در این محدوده هستیم.

رئیس شورای شهر کرج توضیح داد: این ترافیک علاوه بر ایجاد آلودگی هوا، بالا رفتن مصرف سوخت و خستگی رانندگان، مسائل اجتماعی زیادی را هم به دنبال دارد.

وی ادامه داد: شهرداری کرج تا کنون بخش عمده‌ای از بار تکمیل بزرگراه شمالی را به عهده داشته و پیشرفت آن به ۷۵ درصد رسیده است.

وی با با بیان اینکه برای تکمیل ۲۵ درصد باقی مانده از این پروژه حدود ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: شاید این مبلغ در بودجه عمومی دولت عدد بزرگی نباشد ولی کارکرد این پروژه جامعه گسترده‌ای را در برمی گیرد.

رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه تکمیل بزرگراه شمالی می‌تواند در بحث پدافند غیرعامل کشور هم  موثر واقع شود، افزود: در این شرایط اگر مساله‌ای برای بزرگراه کرج- تهران بیفتد مشکلات زیادی در پی خواهد داشت و تکمیل این پروژه می‌تواند بخشی از دغدغه‌های موجود در بحث پدافند غیر عامل در این محدوده را برطرف کند.

قاسم‌پور اضافه کرد: بدیهی است اگر قرار باشد این پروژه با اعتبار مدیریت شهری کرج به اتمام برسد، مردم باید سال‌ها انتظار بکشند بنابراین انتظار می‌رود دولت در این خصوص پای کار بیاید و در بودجه ۱۴۰۲، ردیف مشخصی برای تکمیل این پروژه در نظر بگیرد.

قاسم پور گفت: با جذب اعتبارات دولتی می‌توان امید داشت که در بازه ۱۲ تا ۱۸ ماهه، شاهد بهره برداری از این ابرپروژه ملی باشیم.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.