البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
X

۱۴ انشعاب آب شرب از عرصه‌های فضای سبز کرج حذف شد

۱۴ انشعاب آب شرب از عرصه‌های فضای سبز کرج حذف شد


به گزارش البرز نیوز از البرز، رمضانعلی پوررستمی با بیان اینکه جداسازی آب شرب از آب خام  فضای سبز به عنوان یکی از راهکارهای اساسی در این خصوص است، گفت: به منظور صرفه جویی در مصرف آب شرب شهری تعداد ۱۴ انشعاب پر مصرف آب از فضای سبز شهر کرج حذف شد.

پور رستمی با اشاره به اهمیت حذف آب شرب شهری از چرخه عملیات آب رسانی فضای سبز شهر کرج بیان داشت: از  سال ۹۶ تاکنون این سازمان با احداث سه تصفیه خانه محلی در مهر ویلا، حصارک و محله دولت آباد و با بازچرخانی آب توانسته به حفظ منابع آبی استان کمک کند.

این مسئول از اجرای عملیات خطوط انتقال و توزیع آب خام در منطقه ۲ خبر داد و افزود: واحد تاسیسات و  آب سازمان سیما، منظر و فضای سبز  شهری با همکاری فضای سبز منطقه در شهرک بنفشه نسبت به اجرای شبکه یکپارچه خطوط انتقال و توزیع آب خام از طریق لوله گذاری با استفاده از لوله پلی اتیلن ۱۲۵ و ۹۰ میلیمتر به متراژ ۳هزارمتر اقدام کرده است.

پور رستمی توضیح داد: از نتایج این عملیات آبیاری غالب پارکها و بلوارهای شهرک بنفشه با آب خام و حذف ۱۴ انشعاب آب شرب از عرصه های فضای سبز است.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج  شناسایی گونه‌هایی با نیاز آبی کم و متفاوت با بافت غالب موجود در شهر و البته سازگار با شرایط اقلیمی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در شهر کرج بیان کرد و افزود: این سازمان نسبت به تولید و تهیه گونه های مناسب با اقلیم شهر کرج اقدام و در معابر شهری از گونه های مقاوم (زیتون تلخ _ نارون پیوندی _ انواع  توت) و در کمربند سبز از گونه های سوزنی برگ  (کاج تهران و سرو نقره ای) و پهن برگان مقاوم به شرایط کم آبی نظیر (توت، گردو، سنجد، عناب، بادام، بنه و گلابی وحشی) استفاده کرده است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.