البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
X

مسئولان البرز نگاهی ویژه به موسسه رازی داشته باشند

مدیر تحقیق و توسعه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به استقرار موسسه رازی در شهر کرج خواستار نگاه ویژه مسئولان استان به این مجموعه شد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، سید رضا بنی هاشمی در نشست استاندار البرز با هیات رئیسه موسسه رازی گفت: از زمان اعلام سازمان بهداشت جهانی مبنی بر این که واکسن های مناسب علیه ویروس کووید 19، واکسن های داخل بینی یا استنشاقی هستند، به این نوع واکسن ها بیشتر توجه شد. 

بنی هاشمی، با اشاره به مقالات متعددی که در مجلات معتبر جهانی درباره واکسن های استنشاقی منتشر شده است، یادآور شد: مجله «لانست» به عنوان معتبرترین مجله پزشکی جهان، از واکسن رازی کووپارس به عنوان یکی از ۱۲ کاندید واکسن استنشاقی علیه کووید ۱۹ و جزو اولین واکسنهای داخل بینی است که مطالعات بالینی را انجام داده، نام برده؛ یا در مقاله ای دیگر ، نامی از کشوری مانند امریکا در بین سازندگان واکسن های داخل بینی دیده نمی شود در حالی که از  کشورمان اسم برده شده و نشان می دهد جزء اولین ها بوده و مطالعاتش به پایان رسیده است.

مدیر تحقیق و توسعه R&D موسسه رازی ادامه داد: در مجلاتی مانند ساینس و نیچر نیز که بیشترین ارجاع به این نشریات می شود، نام واکسن رازی کووپارس به عنوان محصولی از کشور ایران که در موسسه رازی مستقر در شهر کرج ساخته شده، اشاره شده و گزارش این مقالات درباره وضعیت واکسن های استنشاقی جهان نشان می دهد، واکسن رازی کووپارس در ردیف اولین  واکسنهای داخل بینی است که مطالعات را انجام داده است. 

بنی هاشمی از راه اندازی مرکز طراحی پایلوت محصولات دارویی و واکسن در موسسه رازی خبر داد و گفت: در این مرکز نخبگان صاحب ایده و طرح که بتوانند ایده خود را به محصول برسانند، مورد حمایت قرار می گیرند و فضا، امکانات و تجهیزات مناسب به آن ها داده می شود تا بتوانند طرح های خود را به محصول برسانند و به صنعت نزدیک شوند.

مدیر تحقیق و توسعه موسسه رازی تصریح کرد: این امکان فرصت بسیار مناسبی برای فعالیت های تحقیقاتی نوآوران و فناوران است زیرا تحقیق، طراحی و تولید صنعتی واکسن های پزشکی از ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار هزینه دربردارد و بخش خصوصی این هزینه را برای تحقیق ‌و توسعه صرف نخواهد کرد.

وی با اشاره به استقرار موسسه رازی در شهر کرج گفت: نام موسسه رازی و این شهر در مجله معتبر نیچر که در میان نشریات علمی، دارای بالاترین رنکینگ است، آورده شده و شایسته است که مسئولان استان نگاهی ویژه تر به این مجموعه داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.