البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
X

حوضچه‌های شیرابه حلقه دره خشک می‌شوند/ لزوم تعامل بین بخشی برای مدیریت پسماند

سرپرست شهرداری کرج گفت: پیش از اجرای طرح جمع آوری سبدهای زباله از مقابل منازل مسکونی، آمادگی ذهنی لازم در شهروندان ایجاد نشده بود.


به گزارش البرز نیوز از البرز، منوچهر غفاری در جلسه بررسی مشکلات جمع آوری زباله و ساماندهی مرکز حلقه دره که با حضور استاندار البرز و اعضای شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: در اجرای طرح‌های مختلف باید جوانب کار از زمان مناسب تا میزان مشارکت شهروندان بررسی شود.

وی ادامه داد: گاهی اوقات عدم توجه به شرایط زمانی و … باعث می‌شود یک طرح اثرپذیری خود را از دست دهد و از سوی شهروندان آن طور که باید و شاید مورد استقبال قرار نگیرد.

این مسئول تاکید کرد: اینکه بخواهیم کارهای بزرگ را در بازه زمانی کوتاه مدت انجام دهیم انتظاری نشدنی است و قطعا بازخورد مناسبی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه جمع آوری سبدهای زباله از مقابل منازل یکی از طرح‌هایی بود که قبل از اجرا نیاز به اطلاع رسانی گسترده وآماده سازی ذهنی شهروندان داشت، توضیح داد: این طرح پیش از این در بسیاری از کلانشهرها اجرایی و خروجی مناسبی داشته است ولی چرا در کرج آن طور که باید و شاید مورد استقبال قرار نگرفته، جای بررسی دارد.

غفاری در ادامه با اشاره به ضرورت فرهنگسازی در خصوص تفکیک زباله از مبداء و منازل شهروندان توضیح داد: در این خصوص باید تولید محتوا در قالب بسته‌های مختلف در دستور کار قرار بگیرد و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما هم باید شهرداری را در انتشار آنها یاری کند.

سرپرست شهرداری کرج همچنین به موضوع جمع آوری زباله‌های عفونی نیز اشاره کرد و گفت: علوم پزشکی باید مراکز درمانی را به انعقاد قرارداد با شرکتی که جمع آوری این نوع زباله‌ها را به عهده گرفته موظف کند.

این مسئول اضافه کرد: متاسفانه هنوز بسیاری از مطب‌ها و مراکز درمانی قراردادی با شرکت مجری جمع آوری زباله های عفونی منعقد نکرده‌اند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برنامه ریزی برای ساماندهی شیرابه های موجود در حوضچه های مرکز حلقه دره، افزود: هرچند امکان نفوذ شیرابه از این حوضچه ها به لایه های مختلف خاک تقریبا غیر ممکن است ولی طی سه ماه گذشته قراردادی برای خشکاندن این شیرابه ها منعقد شده است.

غفاری تاکید کرد: طی دو ماه گذشته  حدود ۶۰ درصد دو حوضچه خشک شده و این فرایند این ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.