البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
X

مشکلات و موانع فعالیت شرکت دارویی دانمارکی نوونوردیسک بررسی شد

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی البرز از بازدید شرکت دانمارکی نوونوردیسک که توسط معاون اقتصادی و کارشناسان مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با هدف بررسی مشکلات این شرکت، انجام شد، خبر داد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، رضا جعفری با اشاره به بازدید معاون اقتصادی و کارشناسان مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز از شرکت دانمارکی نوونوردیسک، اظهار داشت: این بازدید در هفته دولت و با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات پیش روی فعالیت این شرکت سرمایه گذاری انجام شد.

جعفری افزود: شرکت نوونوردیسک، شرکت داروسازی دانمارکی است که دارای 10 سایت تولیدی در سراسر جهان است که یک سایت آن در ایران و در شهرک دارویی برکت با هدف تولید انسولین قلمی، داروی هموفیلی و هورمون رشد مستقر شده است.

این مدیر استانی با اشاره به اینکه هشتمین کارخانه نوونوردیسک دانمارک در جهان در سال ۱۳۹۹ در ایران افتتاح شد؛ بیان کرد: اولین خط تولیدی این شرکت در شهرک دارویی برکت در استان البرز در زمینی به مساحت چهار هکتار و با سرمایه گذاری مستقیم خارجی افزون بر ۷۰ میلیون یورو افتتاح شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز، تصریح کرد: چالش های پیش روی فعالیت کارخانه مذکور از جمله، عدم شناسایی کارخانه نوونوردیسک پارس به عنوان تولیدکننده داخلی، مشکلات در تخصیص ارز جهت واردات مواد اولیه به دلیل کمبود منابع مالی ناشی از اعمال تحریم ها بود.

جعفری ادامه داد: همچنین مشکلاتی چون تسریع و تسهیل تایید و ثبت مولکول های جدید برای تولید در کارخانه نوونوردیسک پارس در ایران، عدم دیده شدن هزینه های سربار تولید در قیمت گذاری داروهای تولیدی شرکت نوونوردیسک و بروز مشکلات فنی در خصوص مواد اولیه چاپ، تولید شده توسط شرکت ایرانی و مشکلات موجود در ترخیص کالا از گمرک، طی این بازدید مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.