البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
X

مدیرکل تعاون البرز با تعاونگران ساوجبلاغی دیدار کرد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در سفر یک روزه خود به شهرستان ساوجبلاغ، ضمن بازدید از دو مجموعه تعاونی فعال و نمونه در این شهرستان در جلسه هم اندیشی تعاونگران ساوجبلاغی شرکت و پای صحبت ها و مطالبات آنان نشست.


به گزارش البرز نیوز از البرز، عبدالله دارایی با همراهی رئیس سرپرستی شعب بانک توسعه تعاون استان و رئیس اتاق تعاون استان البرز با حضور در شهرستان ساوجبلاغ و بازدید از مجموعه تعاونی تولید موزاییک و سرامیک در شهر هشتگرد و بازدید از یک مجموعه تعاونی بسته بندی عسل و تولید مربا با تعدادی از تعاونگران فعال ساوجبلاغی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار تعاونگران با اشاره به برخی مشکلات تعاونی ها، عدم حمایت‌های بانکی، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و فقدان فرهنگ تعاون در کشور و همچنین فقدان فضای جدید رقابتی و صادرات و عدم اعتماد نظام بانکی به تعاونی ها را از جمله موضوعات و مشکلات تعاونی ها برشمرد.

موضوع بیمه تامین اجتماعی و حمایت‌های لازم از بخش تعاون، همکاری جدی بخش دولت با بخش های تعاونی و فراهم ساختن ابزار ها و زمینه های رفع و موانع مشکلات تعاونی ها و ضرورت اصلاح قانون تعاونی ها متناسب با اسناد بالادستی نظام را از الزامات توسعه تعاونی‌ها برشمردند.

در این دیدار مدیران و هیات عامل تعاونی های فعال با اشاره به دلایل تبدیل نشدن واحدهای کوچک تعاونی به قدرت های اقتصادی ، رقابت پذیری تعاونی‌ها با مجموعه های تولیدی خاطرنشان کردند: عدم مشارکت اعضا در تصمیم گیری ها و نبود استراتژی های مناسب برای توسعه تعاونی ها و عدم توجه به اجرای طرح های جدید و نوین دانش بنیان از دیگر مسائلی است که مدیران عامل و برنامه ریزان تعاونی باید برای آن تدبیر کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز با اشاره به ظرفیت‌های موجود قانونی و کمک های دولت در بخش فرهنگ‌سازی و حمایت از پیشرانه‌ای تعاونی‌ها گفت: بهره گیری مطلوب تعاونی ها از ظرفیت ها و مزیت های درونی خود به جای صرفا تکیه به حمایت‌های دولت و توجه جدی ارزش‌آفرینی تعاونی ها باید سرلوحه سیاست گذاران بخش های تعاون باشد. تعاونی ها باید سیستم های مدیریت سنتی خود را کنار بگذارند و خود را مسلح به دانش روز هم در مدیریت مجموعه تعاونی و هم در تولید محصولات رقابت پذیر آماده کنند.

در این برنامه رئیس اتاق تعاون استان البرز و رئیس شعبه سرپرستی بانک توسعه تعاون استان البرز نیز هرکدام و بیان دیدگاه های خود در خصوص توسعه تعاونی‌ها پرداختند.

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.