البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
X

افتتاح ۶ پروژه فناورانه و دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام

۶ پروژه در شرکت های فناورانه و دانش بنیان مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در هفته دولت با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار البرز افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار البرز نیوز از البرز، عیسی زارع پور در ششمین روز از هفته دولت با همراهی مجتبی عبداللهی استاندار البرز و مدیران استانی ضمن حضور در منطقه ویژه اقتصادی پیام ۶ پروژه در شرکت های فناورانه و دانش بنیان را افتتاح کرد.

“شرکت رهنمون فناوری اطلاعات” با حوزه فعالیت تولید سرور و تجهیزات پردازش و ذخیره انبوه داده و ۳۵۰ میلیارد  ریال سرمایه گذاری و اشتغال ۴۹ نفر مستقیم و ۸۰ نفر غیر مستقیم افتتاح شد. 

شرکت تلکام آرین با حوزه فعالیت تجهیزات مخابراتی و شبکه سوئیچ و ۸۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری  و اشتغال مستقیم ۱۲ نفر و ۱۹ نفر غیر مستقیم به بهره برداری رسید.

شرکت توسعه خدمات الکترونیکی آدونیس با حوزه فعالیت تولید دستگاه خودپرداز، خود دریافت و کیوسک تعاملی و هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۲۰ نفر اشتغال مستقیم و ۳۵ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرد. 

گروه تولیدی تجاری بلووم با حوزه فعالیت تولید تلفن همراه، فیچرفون و هوشمند و بیش از یک میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال مستقیم ۱۱۵ نفر و ۴۵۰ نفر غیر مستقیم افتتاح شد.

 شرکت داده پرداز رایانه تلاش با حوزه فعالیت تولید لوازم جانبی رایانه و سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیاردی و اشتغال مستقیم ۲۸ نفر و ۱۲ نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرد.

 شرکت هدایت هوشمند قرن با حوزه فعالیت تولید پایانه های فروش آنلاین بی سیم و با سیم و صندوق فروشگاهی دیجیتالی با میزان سرمایه گذاری ۱۰۰میلیارد ریالی و اشتغال ۳۰ نفر مستقیم و ۷۰ نفر غیرمستقیم به بهره برداری رسید.

منطقه ویژه اقتصادی پیام در وسعت ۳۶۰۰ هکتار و با رویکرد ارائه خدمات اقتصادی، گمرکی و استقرار صنایع تولیدی راه اندازی شد و با اولویت حوزه فناوری های نوین و پیشرفته در صدد است تا به منطقه ویژه اقتصادی دیجیتال تبدیل شود.

در حال حاضر ۴۰ هکتار اراضی فاز یک و ۵۶ هکتار اراضی فاز دو و ۱۸ هکتار اراضی فاز سه به بهره برداری رسیده است و فاز چهارم منطقه نیز با مساحتی بالغ بر ۱۶۵ هکتار در مرحله آماده سازی زیرساخت ها و واگذاری به صنایع است و مالکیت این منطقه متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و همین موضوع می تواند به عنوان نقطه اتکایی برای شرکتها، صنایع و بنگاههای اقتصادی باشد که در حوزه های فناوری و ارائه محصولات ارتباطی فعالیت می کنند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.