البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
X

۲۸ سانتی متر سرانه موجود درمانی کرج است / نیازمند ارتقای سرانه در این حوزه هستیم

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: باید از ظرفیت مالکان، سرمایه گذاران و حتی پزشکان برای افزایش سرانه درمانی استفاده کرد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، علیرضا رحیمی با تبریک روز پزشک اظهار داشت: در حال حاضر سرانه درمانیِ کرج ۲۸ سانتی مترمربع است که شورای عالی معماری و شهرسازی سرانه ی استاندارد و مصوب را ۱ تا ۲/۵ مترمربع اعلام کرده است.

وی افزایش سرانه درمانی را نیاز جدی این کلانشهر عنوان کرد و گفت: اردیبهشتِ سال ۸۸ مصوبه ای برای حفظ جان و سلامتِ شهروندان و همینطور رفاه اجتماعی و از آن مهمتر افزایش سرانه های درمانی مصوب شد که هرگونه «تغییر کاربری به درمانی» با قیودی بلامانع است.

عضو شورای شهر کرج ادامه داد: باید از این ظرفیت به درستی استفاده کرد و اگر نیاز به بازتعریف مجدد این مصوبه هست، این کار انجام شود. 

رحیمی تاکید کرد: مصوبه افزایشِ سرانه درمانی یعنی اهمیت موضوع سلامت و جان شهروندان. البته این مصوبه در سال ۸۸ موفق بوده و در ادامه آنطور که ضرورت داشته پیش نرفته است و با اجرای این مصوبه امکان استفاده از ظرفیت مالکین و بخش خصوصی فراهم می شود، همچنین بدون پرداخت هزینه، سرانه درمانی نیز ارتقا می یابد. 

رحیمی گفت: ضروری است معاونان شهرسازی و معماری مناطق شهرداری کرج در این زمینه سنگ اندازی نکنند و شهرداری کرج  به منظور تکمیل این مصوبه به فوریت لایحه ای مناسب تنظیم کرده تا از ظرفیت مالکان، سرمایه گذاران و حتی پزشکان در جهت منافع شهری استفاده شود.

عضو شورا در ادامه خاطرنشان کرد: سرانه استانداردِ تجاری هم ۳/۵ مترمربع است که در کرج ۳ مترمربعِ آن ایجاد شده است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.