البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
X

ماهدشت جزو معدود شهرهایی است که شبکه فاضلاب ندارد

شهردار ماهدشت به عدم وجود شبکه فاضلاب شهری به عنوان یکی از چالش های مهم این شهر اشاره کرد و گفت: ماهدشت جزو معدود شهرهایی است که شبکه فاضلاب ندارد و با پیگیری مداوم مدیریت شهری ماهدشت از سال آینده این پروژه شروع خواهد شد چراکه امسال بودجه ای برای آن نداریم.


به گزارش خبرنگار البرز نیوز از البرز، سید مهدی موسوی در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار و با حضور اعضای شورای شهر ماهدشت برگزار شد، ضمن تقدیر از اصحاب رسانه، گزارشی از عملکرد سه ماهه شهرداری ماهدشت ارائه کرد و اظهار داشت: پیاده راه سازی و زیرسازی، آسفالت ریزی و جدول گذاری بعضی از معابر شهر ماهدشت با حمایت شورای این شهر انجام شد.

وی افزود: تامین روشنایی پارک شهر با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان محقق شد. 

موسوی در پاسخ به سئوال خبرنگار البرز نیوز مبنی بر ساماندهی نهر سیاه جوی گفت: شروع عملیات این نهر توسط آب منطقه ای و با مشارکت شهرداری ماهدشت اتفاق افتاد.

وی افزود: متاسفانه پروژه سیاه جوی حدود سه هفته تعطیل شده و بابت این موضوع نامه نگاری متعددی با استانداری داشتیم و جلسات حضوی بسیاری برگزار شد و قول هایی داده شد ولی تامین منابع مالی پروژه سنگین است.

شهردار ماهدشت اظهار داشت: استاندار البرز در روزهای اخیر ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه تخصیص داد و طی دو هفته آینده این پروژه شروع به کار خواهد کرد.

وی به اتمام معابر مسکن مهر در شهرک پیام اشاره کرد و ادامه داد: در این شهرک معبری نداریم که لگه گیری و آسفالت نشده باشد.

شهردار ماهدشت به ۸۶۰ متر دیوار کشی زمین دانشگاه آزاد و تفاهم نامه و بازگشایی معبر ۲۰ متری ضلع غربی سایت دانشگاه اشاره و اضافه کرد: تکمیل عملیات عمرانی پارک بانوان و شروع کاشت فضای سبز پارک انجام شده و این وعده را به بانوان این شهر می دهم که این پارک در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

موسوی به جمع آوری ۴۸۰ قلاده سگ بدون صاحب اشاره کرد و گفت: شهر ماهدشت نسبت به سایر شهرهای اقماری استان در ساماندهی سگ عملکرد موفقی داشت.

شهردار ماهدشت با یادآوری اینکه در سالهای گذشته پساب منازل ماهدشت به معابر سرازیر می‌شد، اظهار داشت: طی تفاهم نامه با شرکت آبفا استان البرز، سیستم شبکه فاضلاب شهری در ماه های آینده با همراهی آبفا و شهرداری اجرایی خواهد شد و در حدود یک تا دو ماه آینده دیگر نباید مشکل سرریز پساب داشته باشیم.

وی به عدم وجود شبکه فاضلاب شهری به عنوان یکی از مشکلاتی شهری ماهدشت اشاره کرد و افزود: ماهدشت جزو معدود شهرهایی است که شبکه فاضلاب ندارد و با پیگیری مداوم مدیریت شهری از سال آینده این پروژه شروع خواهد شد. پروژه ایجاد شبکه فاضلاب توسط آبفا و تصفیه خانه توسط شهرداری در سال آینده انجام می شود چراکه امسال بودجه ای در این ارتباط تخصیص پیدا نکرده است.  

وی به دو چالش شهری دیگر ماهدشت اشاره کرد و گفت: نبود درآمدهای پایدار شهری و عدم همدلی بین مردم و مسئولان شهری نیز جزو چالش های مهم است که از رشد و پیشرفت شهر جلوگیری می کند.

در پایان این نشست خبری، شهردار ماهدشت و اعضای شورای این شهر از خبرنگاران تجلیل کردند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.