البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
X

اعضای فاقد بیمه اتاق تعاون که مشمول صندوق هستند می توانند بیمه اجتماعی شوند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان البرز گفت: طی نشستی در خصوص اعضای فاقد بیمه اجتماعی اتاق تعاون که مشمول صندوق هستند، مقرر شد از طریق شناسایی و اطلاع رسانی شرایط لازم برای بیمه شدن این افراد مهیا شود.


به گزارش البرز نیوز از البرز، هادی بشیری در نشستی با  زهرا قدسی رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون استان که با حضور  اعضای هیئت رئیسه کمیسیون اتاق تعاون ، مدیر کارگزاری 57025 و کارشناسان صندوق در محل اتاق تعاون استان برگزار شد، اظهار داشت: اعضای اتاق تعاون که مشمول بیمه اجباری نیستند و تا بحال بیمه نبودند در صورتی که مشمول صندوق باشند می توانند عضو صندوق شوند.

وی  در ادامه تشریح کرد: عضویت در صندوق به واسطه سکونت یا اشتغال افراد است و شاغلین عضو اتاق تعاون نیز به واسطه اشتغال در مشاغل خانگی، فصلی، صنایع دستی و هنرهای سنتی، قالی بافی و مشاغل مرتبط با آن و… می توانند با کمک ٧٠ درصدی دولت در پرداخت حق بیمه از مزایای بازنشستگی، کارافتادگی و مستمری بازماندگان بهره مند شوند.

وی افزود: این افراد می‌توانند علاوه بر بیمه اجتماعی از خدمات درمانی سازمان بیمه سلامت در سه پوشش روستایی، سلامت و یا ایرانیان استفاده کنند.

بشیری عنوان کرد: فقط افرادی که مشمول صندوق هستند از ۱۸ تا ۵۰ سال فرصت عضویت در صندوق را دارند.

مدیر صندوق در استان با اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی افزود: در تلاشیم که با اطلاع رسانی افرادی که رابطه کارگری و کارفرمایی ندارند و از پوشش بیمه ای برخوردار نیستند بتوانند با عضویت در صندوق های بیمه ای از عدالت اجتماعی برخوردار شوند. 

در ادامه زهرا قدسی رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون استان گفت: بیمه اجتماعی می‌تواند باعث خودکفایی و استقلال افراد شود و نگرانی آنها را کاهش دهد.

قدسی با توجه به نقش و اهمیت و جایگاه  تامین اجتماعی گفت : صندوق میتواند با ارائه خدمات نقش مهمی در آتیه افراد ایفا کند و معضلات مربوط به پیری، کهولت سن و بیماری افراد را در آینده تأمین کند.

قدسی افزود: کمیسیون بانوان اتاق تعاون با تمام توان آمادگی معرفی خدمات  صندوق به اعضای فاقد پوشش تامین اجتماعی را دارد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.