البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
X

خوابگاه‌های دانشجویی حق پذیرش غیر دانشجو را ندارند

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: خوابگاه‌های دانشجویی بخش خصوصی که طرف قرارداد با دانشگاه‌ها هستند فقط می‌توانند نسبت به پذیرش دانشجویان معرفی شده از طرف دانشگاه‌ها اقدام کنند و حق پذیرش مهمانان غیر دانشجو و خارج از دانشگاه‌ها را ندارند.


به گزارش البرز نیوز از البرز، شهرام علی‌محمدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در البرز برخی واحدهای اقامتی به صورت غیرمجاز در حال فعالیت هستند و یا با مجوز خوابگاه دانشجویی به پذیرش دیگر مهمانان می‌پردازند. درحالی که پذیرش دیگر مهمان‌ها فقط با مجوز خانه مسافر صورت می‌گیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهتگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: همین افراد چنانچه مایل هستند نسبت به پذیرش مهمانان اقدام کنند، بر اساس آیین‌نامه مربوط به تأسیسات گردشگری به معاونت گردشگری اداره کل مراجعه کرده و نسبت به اخذ مجوز خانه مسافر اقدام کنند تا بتوانند به عنوان واحد اقامتی فعالیت کنند.

او ادامه داد: مکانی مانند خوابگاه می‌تواند با همان شکل در قالب هاستل ولی با مجوز واحد اقامتی خانه مسافر در اختیار گردشگران و مسافران غیر دانشجو قرار بگیرد تا هزینه اقامت نیز کاهش یابد

مجوز فعالیت یک واحد اقامتی متخلف در کرج لغو شد

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز در ادامه از لغو مجوز یک واحد اقامتی خبر داد و گفت: مجوز یک واحد مهمانپذیر به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، ایمنی و آتش‌نشانی و بی توجهی نسبت به تذکرات و اخطارهای کمیسیون درجه‌بندی استان باطل شد.  

وی با اشاره به رعایت نشدن حقوق گردشگران در این واحد اقامتی افزود: بر اساس گزارش‌ها و بازدید‌های کارشناسان و بازرسان استان تخلفاتی در این واحد اقامتی صورت گرفته و چند مرتبه تذکر و اخطار نیز داده شد که مورد بی توجهی قرار گرفت. 

علی‌محمدی ادامه داد: موضوع در کمیسیون درجه‌بندی استان مطرح شده و یک فرصت دیگر به این واحد اقامتی داده شد ولی با بی‌توجهی صورت گرفته پروانه این مهمانپذیر لغو شد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.