البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
X

آموزش مقدماتی سمپاشی کشاورزی با پهپاد برای مددجویان کمیته امداد ۱۳ استان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز، گفت: آموزش سم‌پاشی کشاورزی با پهپاد برای فرزندان مددجوی موردحمایت ۱۳ استان با هدف آموزش و اشتغال‌زایی در استان البرز برگزار شد.


به گزارش البرز نیوز از البرز،‌ شاهین رضایی با اشاره به آموزش مقدماتی سمپاشی کشاورزی با پهپاد برای مددجویان کمیته امداد 13 استان،‌ اظهار داشت: این دوره آموزشی پهپادی کاربرد سم‌پاشی هوایی مزارع کشاورزی را دارد و با توجه به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانش‌بنیان برای توانمندسازی اقتصادی مددجویان و پذیرش فناوری پهپاد در کشاورزی، همچنین ظرفیت بالای اشتغال‌زایی در این بخش، کارگاه‌های آموزشی برای اشتغال در طرح نوین پهپاد برگزارشده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز بابیان اینکه این آموزش در چند مرحله مقدماتی به مددجویان آموزش داده می‌شود افزود: هر گروه سه نفره شرکت‌کننده در این دوره آموزشی از تسهیلات قرض‌الحسنه برای  خرید پهپاد و شروع به کار استفاده می‌کنند.

شاهین رضایی برگزاری کارگاه آموزشی این طرح نوین از خدمات کشاورزی را در قالب الگوی راهبری شغلی و در یک برنامه فشرده برای مددجویان دانست و افزود: از بین ۱۳۰ نفر داوطلب شرکت‌کننده، پس از استعداد سنجی و مصاحبه‌های مربوط ۶۵ نفر حائز شرایط شرکت در دوره شدند که بر اساس تعهد راهبر شغلی پس از اتمام موفق دوره آموزشی اشتغال این افراد فراهم است.

وی بیان کرد: قبلاً سم‌پاشی به روش استفاده از تراکتور و یا دستی انجام می‌شد اما امروز با این روش نوین بخشی از مشکلات کشاورزان حل می‌شود و این طرح علاوه بر کمک به خودکفایی فرزندان مددجو سعی در نقش‌آفرینی در بهبود فرآیند زنجیره ارزش کشاورزی کشور دارد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.