البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
X

لزوم نظارت نظام مهندسی بر ساخت و ساز بافت فرسوده/شهرداری نسبت به ایجاد پارکینگ های عمومی اقدام کند

استاندار البرز گفت: ضرورت دارد ضمن تدوین طرح جامع ساماندهی بافت فرسوده، تمامی ساخت و ساز ها به صورت مرحله به مرحله با تایید نظام مهندسی استان صورت گیرد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، مجتبی عبداللهی امروز  در جلسه کمیسیون ماده 5 استان با بیان اینکه باید توجه ویژه ای به نوسازی و مقاوم سازی بافت های فرسوده استان صورت گیرد، اظهار کرد: بافت های فرسوده شهری مستعد بروز حوادث هستند و لازم است برای ساماندهی آنها اقدامی جدی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید از ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی در استان جلوگیری شود، ادامه داد: مدیریت شهری شهرهای استان باید ضمن اعطای مشوق های پروانه ساخت رایگان و تسهیلات ساخت و ساز برای ساماندهی بافت های فرسوده، مردم و انبوه سازان را تشویق به نوسازی و احیای ساختمان فرسوده کنند.

استاندار البرز با عنوان اینکه شهرداری ها با کمک انبوه سازان و دفاتر تسهیل گری در بافت های ناکارآمد شهری نسبت به آگاه سازی مردم از مخاطرات این بافت ها اقدام کنند،  افزود: لازم است در این ارتباط مدیریت شهری، طرح کاملی برای ساماندهی بافت های فرسوده استان داشته باشد و ساخت و ساز ها به صورت مرحله به مرحله با تایید نظام مهندسی استان صورت گیرد.

عبداللهی با تاکید بر تخصیص و جانمایی زمینی برای مدیریت بحران استان، تصریح کرد: با توجه به نیاز شهری و تردد خودرو برای رفاه مردم لازم است شهرداری ها در احداث پارکینگ های عمومی در استان، ضمن جانمایی زمین مناسبی در احداث آن اقدام کنند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.