البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
X

نقش خانواده و رسانه در مقابله با اعتیاد جوانان، پررنگ است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی و نقش مهم رسانه ها در آگاه سازی جامعه از خطرات اعتیاد، گفت: پیشگیری بهترین راه مقابله با اعتیاد است و در این خصوص نقش خانواده و رسانه، پررنگ است.


به گزارش البرز نیوز از البرز، سردار سیدجعفر حسینی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با اشاره به گسترش مصرف مواد مخدر در جامعه، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم در راستای کاهش توزیع و مصرف مواد مخدر همت کنیم و این مسئولیت از خانواده تا جامعه نقش مهمی دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی و نقش مهم رسانه ها در آگاه سازی جامعه از خطرات اعتیاد افزود: پیشگیری بهترین راه مقابله با اعتیاد است و در این خصوص نقش خانواده و رسانه ها بسیار پررنگ است.

سردار حسینی توضیح داد: وقتی فردی در خانواده از لحاظ روانی و سایر نیازها تامین باشد و خانه را جای امنی برای خود بداند کمتر سمت مصرف مواد مخدر کشیده می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب مردان به خاطر تامین معیشت خانواده ناچارند وقت زیادی را در بیرون از منزل سپری کنند، مادران نقش تعیین کننده ای در پرورش فرزندان و آگاه سازی آنها از آسیب های اعتیاد دارند.

این مسئول ادامه داد: درکنار خانواده و رسانه، دولت مسئولین هم باید نقش خود را در مقابله با اعتیاد به خوبی ایفا کنند تا قطعه این پازل به درستی کامل شود.

وی افزود: در دهه ۶۰ باورهای اعتقادی و مذهبی به گونه ای بود که آمار مصرف مواد مخدر و اعتیاد کاهش چشمگیری داشت اما بی توجهی باعث شد در سنوات دیگر شاهد بالا رفتن تعداد مصرف کنندگان مواد مخدر باشیم.

سردار حسینی با عنوان این‌که دشمنان انقلاب اسلامی در تلاش هستند در حوزه مواد مخدر مردم را درگیر اعتیاد کنند، اظهار کرد: یکی از مهمترین کشورهای توزیع مواد مخدر در همسایگی ایران است که باعث افزایش کشفیات مواد مخدر در ایران شد.

وی با اشاره بر عوامل اعتیاد در بین مردم استان البرز، گفت: با توجه به مهاجرپذیری استان و وجود چهار زندان و  همجواری با تهران باعث شده مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد در البرز با شدت انجام شود.

سردار حسینی افزود: در حال رایزنی برای ایجاد شرایطی جهت انتقال چهار زندان به فضایی خارج از استان هستیم تا از این طریق شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد باشیم.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.