البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
X

بیش از هزارو ۲۰۰ فقره سرقت تجهیزات برق در البرز بیشترین عامل خاموشی یکسال گذشته بود

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان البرز گفت: طی سال گذشته بالغ بر هزارو ۲۰۰ فقره سرقت عمده منجربه خاموشی شبکه برق در البرز رخ داد که در سه ماهه نخست امسال تعداد این سرقت ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰درصد افزایش داشت.


به گزارش البرز نیوز از البرز، رامین فرج در نشست خبری گفت: یکی از بزرگترین معضلاتی که شرکت توزیع برق  استان با ان روبروست، بحث سرقت است که به واسطه ۱۲هزار کیلومتر گستردگی شبکه های برق و ۱۸ هزار دستگاه پُست توزیع برق که در فضاهای عمومی شهر پراکنده هستند  امکان حفاظت و مراقبت برای این تجهیزات نیست لذا شبکه ها در دسترس عموم هستند.

وی افزود: در سال های اخیر با افزایش قیمت تجهیزات، بسیاری از سودجویان و سارقان به تجهیزات شرکت توزیع برق رو آورده  کردند. در سال گذشته بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان این تجهیزات  به سرقت رفت و این تنها خسارات فیزیکی تجهیزات است.

فرج با اشاره به تمهیدات مبارزه با سرقت، گفت: تمام شبکه فشار ضعیف که از سیم های مسی تشکیل شده بود تبدیل به کابل های خود نگهدار شد و این کمتر از پنج درصد از شبکه باقی مانده است که این بخش کابل با هسته آلومینیوم با روکشی است که ارزش سرقت ندارد.

وی ادامه داد:  امسال ۳۵ کیلومتر شبکه های کابلی زمینی  در بلوارهای استان به  سرقت رفت که این شبکه ها به خود نگهدار هوایی تبدیل می شوند.

معاون شرکت توزیع برق البرز گفت: طی سال گذشته بالغ بر هزارو ۲۰۰ فقره سرقت عمده منجربه خاموشی شبکه برق در البرز رخ داد که در  سه ماهه نخست امسال تعداد این سرقت ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰درصد  افزایش داشت.

وی در مورد خاموشی های حال حاضر گفت: آنچه خاموشی طبق برنامه و کمبود تولید باشد در حوزه صنعت و چاههای آب کشاورزی است که با هماهنگی قبلی صورت گرفته و در مصارف خانگی خاموشی با برنامه نداریم و سایر خاموشی ها ناشی از حوادث و اتفاقات است که می توان سرقت را لحاط کرد. 

فرج افزود: در ارتباط با پنل های خورشیدی دولت سیزدهم سیاست ویژه ای به این موضوع دارد و برنامه  ایجاد نیروگاه  خورشیدی  چهار هزار مگاواتی برای احداث نیروگاه خورشیدی استان پیش بینی شده است  که زمین ۲هزار و ۸۰۰ هکتاری جهت ساخت آن در اشتهارد جانمایی شده واکنون با کمک بخش خصوصی درصدد اجرای این پروژه هستیم که سال آینده فاز اول بهره برداری شود.

فرج اظهارداشت: یکی از برنامه های در دستور کار این است که برای  اینکه خاموشی را به واسطه کمبود تولید به مشترکان خانگی  اعمال نکنیم  در کنار بخش صنایع و چاه های کشاورزی استفاده از روشنایی معابر  را کم کتنیم که می بایست ۳۰ درصد روشنایی معابر استان خاموش شود.

معاون شرکت توزیع برق البرز افزود: طی برنامه  ریزی انجام شده مشترکان مصارف خانگی هم می توانند با نصب پنل خورشیدی به تولید برق کمک کنن به صورتی که برق تولیدی را از آنها خریداری می کنیم که آورده خوبی برای مردم خواهد بود.

فرج گفت: کمیته امداد از این فرصت استفاده کرده و به جای پرداخت هزینه برق مصرفی مددجویان برای آنها پنل خورشیدی نصب کرده است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.