البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
X

حمایت قضایی از ۱۰هزار شغل در استان البرز/ انتقال زندان‌ها به جد در دستور کار است

فاضلی هریکندی با تاکید بر حمایت از اشتغال، گفت: در استان البرز طی سال گذشته ۱۰ هزار شغل مورد حمایت قرار گرفت و ۱۳۰۰ شغل احیا شده است. همچنین ۵۰۰ شغل ایجاد شد که با پیگیری در تسریع اعطای مجوزهای ایجادی و توسعه ای صورت گرفت.


به گزارش خبرنگار البرز نیوز از البرز، حسین فاضلی هریکندی در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته قوه قضایی برگزار شد با اشاره به مجموع ۸۱۱۳۴۵ پرونده ورودی دادگستری کل استان البرز اظهار داشت: از این تعداد، ۶۴۷۶۹۴ پرونده دادگستری و پرونده های شورای حل اختلاف به تعداد ۱۶۳۶۵۱ پرونده بود.

وی افزود: همچنین در ورودی مجموع ۳۳۴۶۵۳ پرونده یکتا، ۲۱۰۷۵۶ پرونده مرتبط با دادگستری و ۱۲۳۸۹۷ پرونده برای شورا بود ‌که با فرض دو نفر  طرفین پرونده، ۶۶۹۳۰۶ نفر از جمعیت استان البرز طی یکسال گذشته، طرح دعوا کرده اند و این بیش از یک پنجم جمعیت استان البرز را تشکیل می دهد.

رئیس دادگستری کل البرز با اشاره به افزایش ورودی پرونده گفت: در سال ۹۹ در مقایسه با سال قبل از آن، ۱۰۵۰۲۶ فقره پرونده و معادل ۱۵ درصد و در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۹۹، تعداد ۸۱۶۷۷ فقره پرونده معادل ۱۱ درصد افزایش پرونده وجود داشت که در مجموع و در مقایسه سال ۱۴۰۰ با سال ۱۳۹۰ حدود ۴ درصد کاهش ورودی داشتیم.

وی با تاکید بر سیاست توسعه حل اختلاف در دادگستری استان البرز، اظهار داشت: سال ۹۹ شاهد ۱۶درصد سازش بودیم و سال ۱۴۰۰ شاهد ۳۵درصد سازش در پرونده های وارده انجام شد.

فاضلی هریکندی با اشاره به کاهش مانده پرونده گفت: در دادگستری در مقایسه دو سال گذشته، ۶ درصد افزایش پرونده مختومه و در شورای حل اختلاف، ۲۵درصد افزایش خروجی پرونده رقم خورد.

رییس دادگستری البرز در ارتباط با ابلاغ پرونده های الکترونیک در استان تصریح کرد: از ۱۱ درصد در سال ۹۵ رقم ۱۹ درصد با افزایش قابل ملاحظه این رقم در سال گذشته به ۸۹درصد رسیده است.

فاضلی هریکندی با اشاره به آمار سرقت به ازای هر ۱۰۰هزار نفر:گفت: پرونده وارده به ازای هر ۱۰۰هزار نفر در سال ۹۸ این تعداد ۸۷ پرونده و در  سال ۱۳۹۹ به ۷۸ پرونده و در سال ۱۴۰۰ به ۷۰ پرونده رسیده است این درحالیست که میانگین کشوری به ترتیب برای سال ۹۸؛ ۹۹؛ ۱۴۰۰ تعداد ۷۵؛ ۸۰؛ ۷۸ بوده است.

این مسئول ارشد قضایی در استان البرز، با یادآوری آمار حوزه پیشگیری گفت: تعداد کل دیدبان پیشگیری به ترتیب برای سال های ۱۳۹۹ و سال گذشته ۱۸۰۰۰ و ۲۳۰۰۰ بوده است.

وی افزود: تعداد گزارشات واصله سجام در سال ۱۳۹۹ به تعداد ۱۵۰۰۰ مورد و در سال گذشته ۱۷۰۰۰ مورد گزارش شده است.

فاضلی هریکندی با تاکید بر حمایت از اشتغال، گفت: در استان البرز طی سال گذشته ۱۰ هزار شغل مورد حمایت قرار گرفت و ۱۳۰۰ شغل احیا شده است. همچنین ۵۰۰ شغل ایجاد شد که با پیگیری در تسریع اعطای مجوزهای ایجادی و توسعه ای صورت گرفت.

فاضلی هریکندی عنوان کرد: انتقال زندان به بیرون از فضای شهری به جد در دستور کار است و امیدوارم پیگیری‌های ما منجر به اتفاقات خوب در این راستا شود.

وی با اشاره به لزوم انتقال زندان رجایی شهر، تأکید کرد: عمده مشکلات زندان‌های استان کرج، بحث تراکم جمعیت کیفری است که این موضوع با توجه به تاکید ریاست جمهور که در هر دو سفر استان البرز مطرح شد به جد پیگیری می شود.

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.