البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
X

باید برای جرم یک جزای بازدارنده در نظر گرفته شود/تأکید بر لزوم انتقال زندانیان به زندان‌های خارج از البرز

نماینده ولی فقیه در البرز بابیان اینکه برخی از زندانیانِ زندان‌های البرز مربوط به استان نیستند، بر لزوم انتقال زندانیان به زندان‌های خارج از استان تأکید کرد و گفت: باید به نحوی عمل شود که زندان‌های استان فقط میزبان زندانیان البرز باشد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به همراه جمعی از مسئولان قضایی و انتظامی البرز با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج با آیت‌الله حسینی همدانی دیدار و گفت و گو کردند.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به وجود چهار زندان در البرز، بیان داشت: برخی از مشکلات بزه در استان متوجه وجود همین زندان‌هاست.

امام‌جمعه کرج در ادامه با اشاره به برخی شهرک‌های اطراف زندان‌های استان، بیان داشت: به دلیل سکونت برخی از خانواده‌های زندانیان در این شهرک‌ها، بستر بزه در این مناطق فراهم‌شده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به وجود حاشیه‌نشینی در استان، گفت: این امر علاوه بر فقر مالی، مشکلاتی همچون فقر فرهنگی و امثال‌ذلک به همراه دارد.

وی بابیان اینکه برخی از زندانیانِ زندان‌های البرز مربوط به استان نیستند، بر لزوم انتقال زندانیان به زندان‌های خارج از استان تأکید کرد و گفت: باید به نحوی عمل شود که زندان‌های استان فقط میزبان زندانیان البرز باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به تعدد و کثرت زندانیان در زندان، گفت: اگر تعداد زندانیان به‌اندازه کافی برسد، کار فرهنگی قابل‌برنامه‌ریزی خواهد بود.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود به برخی مباحث کلان اشاره کرد و گفت: جزا برای انجام جرم‌ها باید به نحوی باشد که جنبه بازدارندگی داشته باشد در غیر این صورت زندان‌ها پر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه هدف از زندان و جریمه بازدارندگی است، گفت: باید برای جرم یک جزای بازدارنده در نظر گرفته شود تا جمعیت زندان‌ها کم شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری به خانواده‌های زندانیان اشاره کرد و گفت: حتماً باید برای خانواده‌های زندانیان برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و تربیتی داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه محول کردن خانواده‌های زندانیان به دستگاه قضا باعث سنگین‌تر شدن وظایف عظیم این سازمان خواهد شد، گفت: سازمان زندان‌ها می‌تواند با سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و اسلامی برای تصدی‌گری کارهای فرهنگی خانواده‌های زندانیان تفاهم‌نامه عقد کند.

وی با تأکید بر اینکه انجام کار فرهنگی برای زندانیان یک امر کاملاً تخصصی است، گفت: باید کسانی برای این مهم انتخاب شوند که علاوه بر تسلط بر موضوعات عقیدتی، آموزش‌های لازم برای کار در زندان دیده باشند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز بابیان اینکه محدودیت‌های موجود در زندان بستر آموزش را فراهم می‌کند، گفت: زندان باید یک مرکز بازآموزی و بازپروری فرهنگی و دینی باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش پایانی بیانات خود به زندان باز و اشتغال زندانیان اشاره کرد و گفت: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های استان برای زندانیان اشتغال آفرینی کرد تا در طی دوران ندامت، درآمدی نیز کسب کنند.

در ابتدای این دیدار غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به ارائه گزارش عملکرد و تشریح برنامه‌های پیش رو پرداخت.

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.