البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
X

طرح آمایش سرزمین البرز ایراد دارد و باید اصلاح شود/ لزوم هدایت کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی دانش بنیان

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: در مجلس یازدهم با تصویب قوانین جلوگیری از فرار مالیاتی، تسهیل صدور مجوزها و مبارزه با فساد ساختار اداری، اقدامات موثری اتخاذ شد.


به گزارش خبرنگار البرز نیوز از البرز، علی حدادی امروز در نشست خبری با تاکید بر تامین امنیت غذایی و حمایت از بخش کشاورزی، اظهار داشت: امنیت غذایی تهدید جدی است و دشمن سرمایه گذاری بسیاری را برای تهاجم فرهنگی در جامعه و جنگ تمام عیار اقتصادی داشته که یکی از مولفه ها در جنگ اقتصادی، تحریم های تحمیلی بر کشور است.

وی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان  تاکید کرد و از قوانینی که در سال جدید، نمایندگان مجلس با موضوع تولید دانش بنیان با جدیت دنبال می‌کنند خبر داد و گفت: امروز در مجلس یازدهم با قوانین تسهیل صدور مجوزها برای کسب و کار، مبارزه با فساد ساختار اداری و قوانین جلوگیری از فرار مالیاتی اقدامات موثری شده است.

حدادی با عنوان اینکه قانون تولید، توزیع و صادرات در بخش کشاورزی مهم است، گفت: خرید تضمینی تولیدات کشاورزی مورد تاکید است و با دانش بنیان کردن کشاورزی می توان از خام فروشی جلوگیری کرد. در این راستا کمیته تعیین قیمت محصولات پیش بینی شده که به جهت حفظ منافع تولید کننده از آنها حمایت شود.

نماینده البرز در مجلس با تاکید بر هدایت کشاورزی سنتی به سمت مدرن، تصریح کرد: کشاورزی باید به سمت دانش بنیان هدایت شود چراکه کشاورزی سنتی کشور را دچار ضرر و زیان می کند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری و تثبیت اشتغال گفت: فرار مالیات با رقم های میلیاردی در کشور وجود داشته و دارد که بر رشد اقتصاد کشور تاثیر ندارد. همچنین میلیون ها خانه خالی از سکنه که در اختیار عده ای قرار دارد و منجربه مشکلات جدی برای جوانان و خانواده های فاقد مسکن ایجاد کرده است لذا مسئولان قضایی باید در این مورد نظارت جدی داشته باشند.

حدادی با انتقاد از وزیر کار به اجرایی نشدن افزایش حقوق کارگران و موضوع دهک بندی‌ها اشاره و تصریح کرد: وزارت کار پیش از این باید زیرساخت مناسب را ایجاد می کرد چراکه بیش از ۹۰ درصد مردم حق گرفتن یارانه دارند اما سامانه اعلام شده از طرف وزارت کار متناسب با تقاضای مردم نبود.

این نماینده در پاسخ به سوال البرز نیوز مبنی بر مشکلات اقتصادی ناشی از حذف ارز ترجیحی و مشکلات دامداران گفت: پیش از این ارز دولتی در انحصار عده ای سودجو قرار داشت که منجربه تورم شده بود لذا مقرر شد با قطع ارز ترجیحی، شرایط اقتصادی کشور به مرور و با تامین زیرساخت‌ها اصلاح شود.

حدادی به مشکلات دامداران در تهیه نهادهای دامی اشاره کرد و ادامه داد: طی چندین جلسه با حضور دامداران استان با وزیر جهاد کشاورزی جلساتی داشتیم که برنامه هایی ارائه شد. باید دلال ها حذف شوند باید با حمایت دولت شبکه توزیع کنترل و نظارت شود.

وی افزود: در ارتباط با ارز ترجیحی در صحن مجلس تاکید شد که این مصوبه منجربه افزایش قیمت کالاهای ضروری نباشد که معیشت مردم را دچار آسیب کند. در این راستا، گران شدن نان، بنزین و دارو جزو مصوبات مجلس نبوده و دولت به این موضوع ورود نکند.

نماینده مردم ساوجبلاغ نظرآباد و طالقان گفت: رییس جمهور هم در این مورد تاکید داشت بنابراین در تحولات اقتصادی باید به دولت کمک شود چراکه یکی از بخش های پر تلاطم در بازار، شبکه توزیع است که باید اصلاح و کنترل جدی صورت گیرد.

حدادی اضافه کرد: امروز نیازمند تحول نظام بانکی کشور هستیم و مقرر شد با افزایش قیمت و نه افزایش نقدینگی، با تهیه و توزیع کالا برگ و با تعریف مکانیزم خاص حرکت کتیم.

 نماینده البرز به مشکلات صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: تلفات جاده ای کشور آمار کمی نیست و آسیبی که تلفات جاده ای وارد می کند نیازمند مدیریت جدی است لذا با نظارت بر عملیات راه سازی، کارخانه های قطعه سازی خودرو و همچنین آزاد کردن واردات خودرو که در مجلس تصویب شد می توان  از تلفات و تصادفات ناشی از ناامنی خودرو و جاده، جلوگیری کرد.

نماینده مردم طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح آمایش سرزمین استان البرز ایراد دارد و باید  اصلاحاتی بر روی آن انجام شود.

حدادی افزود: امروز شاهد آن هستیم نگاه به البرز به عنوان استانی برخوردار است چرا که رتبه هشتم را در بحث درآمدزایی داریم ؛ اما در توزیع اعتبارات مشکل داریم زیرا  در بخش تخت های بیمارستانی، سرانه های آموزشی استان البرز دارای محرومیت است.

وی گفت: اعتبار مناطق محروم البرز ثبت شده و از مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شده است اما رقم ابلاغی به طور کامل تخصیص داده نشده  است ؛ بنابراین آنچه لایحه دولت در ارتباط با بودجه البرز است اصلاح باید شود چرا که این استان از پایه بودجه کمی دارد.

حدادی با اعلام اینکه به البرز توجه ویژه نمی شود، افزود:  اکنون بانکها در ارائه تسهیلات اختیارات لازم را ندارند و همین امر صنعت استان را با مشکل مواجه می کند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.