البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
X

گردآوری ۱۷۰ فرصت سرمایه گذاری در البرز در دو ماه گذشته

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان البرز در جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت اموراقتصادی و دارایی که در سالن جلسات اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان البرز برگزار شد؛ گفت: طی دوماه اخیر، ۱۷۰فرصت سرمایه گذاری در استان البرز شناسایی و احصاء شده است.


به گزارش البرز نیوز از البرز، رضا جعفری در جلسه مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اموراقتصادی و دارایی در استان البرز که با حضور مدیرکل دفتر خدمات سرمایه گذاری وزارت اموراقتصادی و دارایی برگزار شد، اظهار داشت: پروژه قطار شهری کرج، احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و انرژی‌های پاک (بادی و خورشیدی)، حوزه‌های صنعت و معدن، ادامه پروژه اتوبان همت، پروژه احداث شهرک سلامت ، نیروگاه‌های کوچک مقیاس تولید برق CHP، از جمله فرصتهای سرمایه گذاری در استان البرز با بازدهی بالا هستند.

وی ضمن اشاره به پتانسیل‌های فراوان استان البرز در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن، توریسم و گردشگری گفت: اگر صنایع تبدیلی در کشور و در استان‌های مختلف مستقر شود و از مواد معدنی که در استان البرز وجود دارد استفاده شود، ارزش افزوده بسیار بالایی را در این بخش شاهد خواهیم بود.

جعفری خاطرنشان ساخت: در تمامی شاخص‌های اقتصادی و در تمامی حوزه‌ها کار برای انجام دادن در استان البرز وجود دارد. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز  بیان کرد: در بحث اشتغال در صنایع مختلف استان البرز 140 هزار نیروی کار در استان مشغول به کار هستند و اگر توجه ویژه ای به این استان داشته باشیم، بخشی از مشکلاتی که در استان البرز و حتی تهران وجود دارد، با ایجاد امکان اشتغال بیشتر، مرتفع می‌شود.

وی به ابرچالش‌های اجتماعی استان البرز اشاره کرد و افزود: جمعیت استان البرز در سال بین 80 تا 120 هزار نفر افزایش می‌یابد و وجود چندین زندان بزرگ در استان البرز و حاشیه نشینی تهدیدی است که کلانشهر کرج را متاثر می‌سازد.

وی بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده سرانه کلاس‌های آموزشی در استان البرز نسبت به میانگین کشوری پایین است که برای حل این مساله برنامه‌هایی در دست اقدام است. همچنین عدم توزیع متوازن جمعیت در پهنه استان و تراکم بالای جمعیت در کرج و فردیس که چالش‌های اجتماعی را ایجاد کرده است.

جعفری، عدم وجود امکانات لازم برای بازیافت و دفن بهداشتی زباله در سطح استان را که هم تهدید و هم یک فرصت عنوان و بیان کرد: تهدید از آن جهت که بهداشت منطقه و مردم را به خطر انداخته و مشکلات زیست محیطی ایجاد می کند و از سوی دیگر با سرمایه گذاری با برنامه در استان می توان از زباله که در واقع طلای کثیف محسوب می شود به نحو مطلوب در تولید انرژی و بازیافت استفاده کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز، آلودگی هوای استان، عدم توسعه زیرساخت های گردشگری در استان با توجه به پتانسیل بالا، مسئله کمبود کیفیت و کمیت آب که مشکلاتی را بالاخص در فصول گرم سال برای مردم ایجاد کرده است و برداشت از آبهای زیرزمینی که باعث فرونشست زمین می‌شود را از جمله مشکلاتی که استان البرز با آنها مواجه است، عنوان کرد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.