البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
X

تبدیل پروانه چرا به طرح مرتعداری الزامی می شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: با تبدیل پروانه های چرا به طرح مرتعداری، می توان علاوه بر مشارکت در مدیریت مراتع از سایر منافع آن مانند کشت علوفه و گیاهان داروئی نیز بهره‌مند شد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، حامد فرضی در بازدید از اداره شهرستان ساوجبلاغ و در گفت و گو با دامداران و بهره برداران منابع طبیعی با توجه به پیش رو بودن فصل چرا و بهره برداری از عرصه ها، به بررسی پتانسیل مراتع شهرستان ساوجبلاغ پرداخت و اظهار کرد: برآورد پتانسیل و ظرفیت تولید مراتع، تعداد دام موجود در مراتع، تعیین ظرفیت مجاز استفاده از مراتع در قالب تهیه طرحهای مرتعداری در دستور کار قرار گیرد.

فرضی با اشاره به پروژه های انجام شده در این شهرستان، افزود: اجرای طرح های نهال کاری و بیابان زدایی با مشارکت جوامع محلی ضمن ایجاد اشتغال و غنی سازی مراتع برای دامداران، باعث جلوگیری از بیابان زایی شده و در حفظ محیط زیست، کنترل سیلاب و گرد و غبار نیز اثرات مثبت زیادی داشته ضمن اینکه نسل های آتی نیز از مواهب اجرای اینگونه طرح‌ها بهره‌مند خواهند شد.

وی ضمن بیان توضیحاتی در خصوص نحوه ممیزی مراتع و تبدیل پروانه های چرا به طرح های مرتعداری گفت: با توجه به اینکه مراتع، محل ارتزاق دامداران است، می‌بایست در حفظ و نگهداری و افزایش کیفیت آن کوشا بود لذا تا پایان مردادماه سال جاری، مرتعداران برای تبدیل پروانه های چرا به طرح مرتعداری اقدام کنند تا علاوه بر مشارکت در مدیریت مراتع، از سایر منافع آن مانند کشت علوفه و گیاهان داروئی نیز بهره مند شوند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز با بیان اینکه دامداران و بهره برداران تولید کنندگان بی ادعای کشور هستند، تصریح کرد: پیگیری در راستای تشکّل دامداران، بهره‌برداران و مجریان طرح های مرتعداری در راستای بهبود وضعیت مرتع‌داران و دامداران در دستور کار این مجموعه است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.