البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
X

سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی ساخت ایران برنده جایزه طراحی A Design 2021 شد

رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان مد فناوران پلاس در منطقه اقتصادی پیام و اولین تولید کننده دستگاه های سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی کشور از کسب مدال نقره طراحی مسابقات معتبر بین المللی A Design2021 خبر داد.


به گزارش البرز نیوز از البرز،‌ مصطفی تقی پور در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اعلام اینکه سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی ساخت ایران برنده جایزه طراحی A Design 2021 شد، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که از سالیان دور تاکنون بخش تولید ما را به شدت درگیر و سبب شده تا آنچنان که باید تولید کنندگان ما نتوانند نسبت به معرفی کالاهای خود در بازارهای جهانی اقدام کنند، عدم توجه کافی به طراحی محصولاتشان برای رقابت با نمونه های خارجی بوده است.

رئیس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان، افزود: این در حالی است که با مطرح شدن ایده ایجاد شرکت های دانش بنیان در سال های اخیر، هر ساله شاهد افزایش کمی این شرکت ها در کشور هستیم و امروزه موضوع طراحی محصولات در شرکت های تولیدی به یکی از چالش های اصلی تبدیل شده تا ما تولید کنندگان ایرانی بتوانیم ضمن ارائه محصولی در شان مردم ایران، در عرصه های بین المللی نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تمایل تولید کنندگان به طراحی هر چه بهتر محصولات، نشان از عزم جدی آنها برای ورود به بازارهای بین المللی دارد تصریح کرد: بر همین اساس این شرکت نیز از سال ۱۳۹۶ با بکارگیری تیم مجرب در بخش طراحی صنعتی خود برای تولید محصولی در کلاس جهانی، موفق به کسب مدال نقره طراحی مسابقات بین المللی A Design 2021 در بخش تجهیزات پزشکی برای 2 محصول سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی خود با نام های تجاری ZINO  و LUNA  شد. این جایزه یکی از معتبر ترین جایزه های طراحی صنعتی در دنیا محسوب می شود سالانه در بخش های مختلف به بهترین محصولات تولیدی از لحاظ طراحی اعطا می شود.

تقی پور در ادامه با اشاره به اینکه شرکت مد فناوران پلاس پیش از این نیز موفق به کسب جایزه طراحی صنعتی IDA Design 2021 در کشور آمریکا شده است گفت: این در حالی است که برای نخستین بار است که یک شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی در کشور توانسته در مسابقات بین المللی با حضور کمپانی های مطرح  دنیا چنین عنوانی را کسب کند.

رئیس هیات مدیره شرکت مد فناوران پلاس در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت این شرکت اشاره و افزود: به همت جوانان ایرانی در سال ۱۳۹۹ و با بیش از ۳ سال کار شبانه روزی نخستین دستگاه های سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی ساخت ایران توسط مد فناوران پلاس تولید و به بازار عرضه شد.

تقی پور با بیان اینکه دستگاه های سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی تا سال ۹۶ بیشترین میزان ارز را برای واردات در بین تجهیزات پزشکی با مبلغ سالانه ۶۱ میلیون دلار به خود اختصاص داده بودند اظهار داشت: شرکت مد فناوران پلاس با سرمایه گذاری مستقیم بر روی تولید محصولاتی با تکنولوژی بالا و با به کار گیری تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر کشور موفق شده تا ضمن ایجاد اشتغال برای متخصصان ایرانی، شاهد کاهش میزان ارز بری برای واردات این محصول در کشور است.

وی ادامه داد:  در واقع این شرکت دانش بنیان با هدف ایجاد حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه رابطه بسیار نزدیکی با پژوهشگران فعال در حوزه های تخصصی مرتبط با فعالیت این شرکت ایجاد کرده که ضمن حمایت از پژوهش های انجام شده نسبت به جهت دهی آنها برای تبدیل به محصول و ثروت آفرینی اقدام می کند.

تقی پور گفت: در همین راستا، واحد تحقیق و توسعه شرکت مد فناوران پلاس در بخش های مختلف الکترونیک، نرم افزار، هوش مصنوعی، و طراحی صنعتی و مکانیک هرساله شاهد جذب فارغ التحصیلان از بهترین دانشگاه‌های کشور است که در زمان دانشجویی نیز اغلب پروژه های مرتبط با فعالیت های این شرکت دانش بنیان را زیر نظر اساتید برجسته دانشگاه به انجام رسانده اند تا بدین ترتیب ضمن هدایت فعالیت های پژوهشی دانشگاه ها فارغ التحصیلان علاقه مند این دانشگاه ها را در حوزه تخصصی به کار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.