البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
X

برگزیدگان جشنواره امتنان استان البرز معرفی شدند

مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره امتنان با حضور مدیر کل امور اجتماعی وزارت کار و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار البرز نیوز از البرز، هادی بهداد در سی و سومین جشنواره امتنان از کارگران گروههای کار و واحدهای نمونه و کارآفرین برتر استان البرز،  گفت: فرهنگ کار نیازمند معرفی است و در این ارتباط رعایت امنیت شغلی ‌کارگران و پرداخت و اولویت حق کارگران بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: امسال مراسم جشنواره امتنان برای اولین بار با تاکید رییس جمهور در یک کارگاه تولیدی برگزار شد لذا این برنامه بدون ایجاد توقف خط تولید در کارخانه مورد نظر، برگزار شد و از برگزیدگان تجلیل به عمل آمد.

بهداد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: کارگران همواره پشتیبان انقلاب بوده و هستند و وظیفه ماست که از حقوق آنها دفاع ‌کنیم.

وی با اشاره به فراخوان امتنان گفت: بیش از ۳۰هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند و از این تعداد طبق داوری انجام شده توسط تیم های علمی و دانشگاهی در نهایت ۱۶۰ طرح برگزیدگان به جشنواره رسید که با بازدید میدانی از این طرح ها منتخبین موفق به کسب رتبه برتر شدند.

این مسئول گفت: در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین لازم است ‌نسبت به شناسایی افراد خلاق اقدام کرد و در این راه باید افراد منتخب توسط رسانه ها در جامعه معرفی شوند.

بهداد ادامه داد: متاسفانه برگزیدگان، بعد از جشنواره فراموش می شوند. مردم باید با نخبگان کار و تولید آشنا شوند و تک تک این افراد می توانند جهش کار و تولید ایجاد کنند.

بهداد ضمن تاکید بر پر کردن فاصله صنعت و دانشگاه به عنوان مهمترین هدف، اضافه کرد: لازم است با تقویت فرایندها، حمایت قانونی از کارگران داشته باشیم و با توحه به اهمیت معیشت کارگران باید سلامت و بهداشت و ایمنی حائز اهمیت باشد چراکه می تواند به عنوان سرمایه گذاری تلقی شده و تاثیر مطلوب در حوزه کار و تلاش ایجاد کند.

وی گفت: توجه ویژه به سلامت روان کارگران هم حائز اهمیت است و در این راستا پیشگیری، غربالگری و درمان در این حوزه تاکید می شود و ۴هزار خانه کارگری ظرفیت مناسبی است. همچنینکانون یاریگران کار و تولید، برنامه های مختلف در زمینه پیشگیری از اعتیاد و حفظ سلامت اجتماعی ایجاد کرد.

 

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.