البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
X

صدور مجوز فعالیت ۶ فروشگاه صنایع‌دستی برای نخستین بار

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی استان البرز از صدور ۶ فقره پروانه فعالیت فروشگاه صنایع‌‌دستی و هنر‌ها‌ی سنتی در استان برای نخستین بار خبر داد.


به‌ گزارش البرز نیوز از البرز، فریدون محمدی با اشاره به صدور مجوز برای فروشگاه های صنایع دستی،‌ گفت: براساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی از سوی وزارتخانه میراث‌‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌‌دستی و واگذاری آن به استان‌ها و با استناد به بند پ و تبصره یک ماده سه قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مصوب مجلس شورای اسلامی مجوز فعالیت ۶ فروشگاه در استان البرز صادر شد.

او اضافه کرد: مجوز‌ها‌ی صادر شده برای فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان در رشته‌های گلیم، تولید‌ات چرمی دست‌دوز و انواع رشته‌ها‌ی صنایع‌دستی و هنر‌ها‌ی سنتی بوده که طی مراسمی  به متقاضیان اهدا شد.

محمدی اظهار کرد: بر همین اساس تمامی فروشگاه‌های صنایع‌دستی فعال دارای پروانه کسب معتبر از اتحادیه‌های صنفی مختلف استان می‌توانند در بازه زمانی سه ماهه با مراجعه به حوزه معاونت صنایع‌‌دستی و هنر‌ها‌ی ‌سنتی با ارائه مدارک لازم بدون هیچ قید و شرطی از این امتیاز بهره‌مند شده و با دریافت مجوز فروشگاه صنایع‌دستی مشمول قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مصوب ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ مجلس شورای اسلامی شوند.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به صدور این مجوزها به‌صورت کاملا رایگان افزود: پس از پایان مهلت سه ماهه مقرر، فروش محصولات صنایع‌دستی فقط با در اختیار داشتن پروانه جدید صادر شده از این اداره‌کل قانونی بوده و‌ مجوز سایر اتحادیه‌ها فاقد اعتبار خواهد شد.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به حوزه معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان واقع در کرج، میدان امام حسین(ع)، بلوار شهید چمران، جنب دانشکده کشاورز‌ی مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.