البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
X

ریل گذاری صحیح اقتصاد دانش بنیان باید در سیاست های کلان کشور دنبال شود/صنعت قطعه سازی خودرو در زمان تحریم و فشار اقتصادی، فعال بود

فرمانده سپاه استان البرز گفت: بی شک اقتصاد دانش بنیان نیازمند ریل گذاری صحیح است که بخشی از آن باید در سیاست های کلان کشور صورت بگیرد و این مهم در استان البرز نیز در دستورکار قرار دارد.


به گزارش خبرنگار البرز نیوز از البرز، در چهارمین روز از هفته کارگر، آیین تکریم از مقام کارگر با حضور سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه استان، جهانگیر شاهمرادی، معاون استانداری البرز،‌ رامین ربیعی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز و جمعی از مدیران و کارگرانِ شرکت آذین خودرو برگزار شد. 

اقتصاد دانش بنیان نیازمند ریل گذاری صحیح است

 سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در این بازدید، اظهار کرد: انتقاداتی که امروز به صنایع خودروسازی ما وارد می شود که بسیاری از آن ها بجاست، به شیوه مدیریت و عدم کار جهادی برخی مسئولان در این حوزه بر می گردد. اینکه پس از گذشت چندین سال از تولید پیکان، با یک تحریم در حوزه خودروسازی دچار مشکل می شویم، نشان می دهد که قطعا یک جای کار جهادی نبوده و نگاه انقلابی نیز حاکم نبوده است. با توجه به روند پیشرفت تکنولوژی در دنیا، چاره ای جز کار جهادی و انقلابی نداریم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین را به عنوان شعار امسال مطرح کردند زیرا دنیا در حال حرکت به سمت دانش بنیان هاست، افزود: اقتصاد دانش بنیان، گام بزرگی برای رسیدن به دانش اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی به معنای تکیه بر دانش بومی و اطمینان و اعتماد به جوانان توانمند و ظرفیت های نهفته کشور است؛ یعنی اقتصادی که در مواقع تکان ها و شوک های خارجی، ضد ضربه و آسیب ناپذیر باشیم.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه ما نباید از تکنولوژی عقب بمانیم و باید هرچه در توان داریم در این حوزه پای کار بیاوریم، خاطرنشان کرد: بی شک اقتصاد دانش بنیان نیازمند ریل گذاری صحیح است که بخشی از آن باید در سیاست های کلان کشور صورت بگیرد که با روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی، تلاش در این حوزه در حال انجام است. در استان البرز نیز ریل گذاری صحیح در دستورکار قرار دارد و در این راستا تلاش می شود.

سردار حیدرنیا، البرز را استان ظرفیت های پنهان و نهفته دانست و افزود: همه باید هنر شناسایی و بهره گیری از این ظرفیت ها را داشته باشیم؛ در این صورت البرز استانی پیشتاز در کشور خواهد بود. اگر هر کس در هر جایگاهی، آن جا را تنگه احد و مرکز زمین و همه تحولات بداند و خود را برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و ایجاد شرکت های دانش بنیان توانمند کند، می تواند برای سایر صنایع پیشران و پیشرو باشد.

وی اظهار کرد: اعتقاد راسخ دارم که با نگاه و  ظرفیت شرکت های دانش بنیانی همچون آذین خودرو، می توانیم گام های بلندتری را در این عرصه برداریم به شرطی که نگاهمان افق های بلند مدت باشد. ما هم می توانیم با بهره گیری از ظرفیت جوانان نخبه، بااستعداد و باانگیزه ایرانی و نیز منابع سرشار خدادادی در کشور، مانند شرکت ها و مجموعه های صنعتی بزرگ دنیا به قله های پیشرفت برسیم. همه باید برای حل مشکلاتی که با آن ها دست به گریبان هستیم پای کار بیاییم.

صنعت قطعه سازی خودرو با وجود تحریم، فعال بود

رضا رضایی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از تمام کارگران مجموعه تولیدی آذین خودرو، گفت: صنعتگران بخش اقتصادی به ویژه در بخش خودروسازی، توانستند در شرایط سخت اقتصادی و تحریم از توقف چرخ تولید جلوگیری کرده و به رغم مشکلات موجود، برای رشد و توسعه هر چه بیشتر کشور گام های بلندی برداشتند.

رضایی افزود: ما همیشه در مسائل آموزشی پیش قدم بودیم و در این شرایط کیفیت و کمیت معنا پیدا می کند. 

رضایی گفت: با حضور فعالان و زحمت‌کشان در عرصه صنعت قطعه سازی و با وحدت و همدلی ایجاد شده بین کارگر و کارفرما در بحران تحریم به افتخار بزرگی دست پیدا کردیم.

رییس گروه صنعتی آذین خودرو گفت: به زودی به صورت هوشمند و با استفاده از هوش مصنوعی، دانش نوین و تکنولوژی به روز دنیا را در کسب و کار و بهره وری گسترش خواهیم داد.

اشتغال ۱۴ هزار نفر در آذین خودرو

بزرگمهر ادیب، قائم مقام مدیرعامل شرکت آذین خودرو با اشاره به اهداف مدیریتی این شرکت تولیدی گفت: شرکت آذین خودرو  بر اساس اصل نوآوری و دانش بنیان بودن در تمام محصولات، مشتری مداری، قطع وابستگی به مواد اولیه خارج از کشور، اخلاق مداری و پاکدستی پایه گذاری شده و بیش از ۳۰ سال بر این اصول تاکید دارد.

وی گفت: ۱۸ شرکت با همین اصول در گروه تاسیس شده است و اینها شرکت هایی هستند که همگی دانش بنیان و در تولید در کشور، نمونه هستند.

ادیب با عنوان اینکه بیش از ۱۴هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این شرکت اشتغالزایی شده است، ادامه داد: یکی از توانایی های آذین خودرو وجود کارگران هوشمند است که در این واحد تولیدی مشغول فعالیت هستند.

در این مراسم آیین کلنگ زنی طرح توسعه انبارهای شرکت آذین خودرو در استان البرز برگزار شد. همچنین از کارگران نمونه، خانواده های شهدای کارگر و کارفرمایان نمونه استان البرز تقدیر شد. در بازدید از کارخانه اتمسفر، 220 بسته معیشتی به ارزش 200 میلیون تومان میان کارگران توزیع شد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.