البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
X

۸۰ درصد نیاز آبی مردم البرز از طریق چاه های جذبی است/مشکلات اقتصادی یک روزه به وجود نیامده که یک روزه برطرف شود

نماینده مردم کرج ،اشتهارد و فردیس در مجلس با اشاره به وجود ۲ سد در البرز سهم حق آبه البرز را ۱۱۰ میلیون متر مکعب برشمرد و ادامه داد: نیمی از این حق آبه اخیرا طی رایزنی هایی اضافه شد که در این میان نیازمند ارتقا زیرساخت‌هایی همچون احداث تصفیه خانه ها هستیم.


به گزارش البرز نیوز از البرز، علیرضا عباسی، عصر روز چهارشنبه ۱۷ آذر در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به‌ یک سوم بارندگی دنیا، بنابراین کشور خشکی محسوب می‌شویم. اما دلیل نمی‌شود از بخش های کشاورزی و منابع طبیعی غافل شویم.

نماینده مردم در مجلس با اشاره به وجود ۲ سد در البرز سهم حق آبه البرز را ۱۱۰ میلیون متر مکعب برشمرد و ادامه داد: نیمی از این حق آبه اخیرا طی رایزنی هایی اضافه شد که در این میان نیازمند ارتقا زیرساخت‌هایی همچون احداث تصفیه خانه ها هستیم.

وی در خصوص انتقال اب سد طالقان از تونل، ادامه داد: با نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی، استاندار و نماینده ولی فقیه نامه ای به وزارت نیرو ارسال کردیم که انتقال آب از این تونل متوقف شود، در این راستا رایزنی های با محیط زیست نیز صورت گرفت.

عباسی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد نیاز آبی مردم البرز از طریق چاه های جذبی است، گفت: در زمان حاضر نیروگاه منتظر قائم آب ۱۰ چاه را استحصال می کند چرا نباید سیستم  فنی نیروگاه عوض شود و  اگر نمایندگان گذشته کار را انجام می‌دادند این اوضاع امروز استان نبود که در تمام حوزه ها با ضعف و کمبود مواجه باشیم.

نماینده مردم البرز با عنوان اینکه مشکلات اقتصادی یک روزه به وجود نیامده و نباید انتظار داشت که یک روزه برطرف شود، ادامه داد: انضباط مالی در بودجه لازمه کنترل ارزش ریال و تورم است، بیشتر بودجه کشور صرف حقوق کارکنان دولت می‌شود.

وی یاد آور شد: طرح های موفق مجلس برای بهبود فضای اقتصادی، جلوگیری از خام فروشی، تسهیل صدور مجوز کسب و کار، اصلاح بودجه، حمایت از واحدهای تولیدی نوپا است.

عباسی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات نباید متکی به واردات باشیم، اضافه کرد: برای مثال در حوزه مقابله با کرونا در تولید ماسک، کیت تشخیص کرونا و واکسن خوب عمل کردیم.

وی افزود: البته در تولید واکسن کرونا تعلل کردیم چرا که عده ای نفع خود را در واردات می‌دیدند و عده دیگر تولید واکسن را به «اف ای تی اف» و امثال آن گره زده بودند، در این میان با اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومان از موسسه رازی حمایت شد تا تولید واکسن داشته باشد اما این مشکلات سر راهش قرار می‌گیرد و واکسن با یک سال تاخیر هفته گذشته بهره برداری شد.

وی در بخش دیگری در خصوص بیماری‌های نادر، گفت: بودجه ای برای این بیماران قرار گرفته است که جای بیماران پروانه‌ای در این میان خالی بود.

عباسی گفت: طی ۶ ماه گذشته اقداماتی صورت گرفته است که در بودجه سال بعد این بیماران نیز جزو موارد خاص و نادر قرار بگیرد. تعامل صورت گرفت در سال جاری نیز دولت وارد کار شود و به این خانواده‌ها کمک کند.

وی با بیان اینکه محرومیت پنهان در تمام عرصه های البرز وجود دارد، اضافه کرد: برای مثال در حوزه آموزشی سرانه فضای آموزشی آخرین استان کشور است، در برخی مناطق فضای سرانه آموزشی به نیم مترمربع نیز می‌رسد، از این رو نیازمند ارتقاء سرانه های مختلف هستیم که از جمله درخواست‌های است که در سفر ریاست جمهوری به استان مدنظر قرار خواهد گرفت.

عباسی با اشاره به کمبود تخت‌های بیمارستانی و سرانه پایین درمانی در البرز، افزود: مجاور تهران قرار گرفتیم اما سرانه درمانی پس از سیستان و بلوچستان آخرین استان کشور هستیم،در واقع مشکل این است که کار اصلی در طول سال‌های گذشته رها شد، نمایندگان بجای اینکه مشکلات مردم البرز را پیگیری کنند در صدد رفع نیاز اندک هواداران خود بودند.

عباسی با اشاره به اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) در راستای ارتقای سرانه درمانی به چرخه درمان بازگشت، ادامه داد: در کمالشهر بیمارستانی داریم که پس از ۶ سال هنوز ۱۰ درصد هم پیشرفت نداشته است، از این قبیل پروژه ها در فردیس وجود دارد که پس از ۱۰ هر روز شاهد تغییر تاریخ موعد بهره برداری هستیم.

وی با اشاره به اینکه کمبود سرانه‌ها در البرز وجود دارد، اضافه کرد: سالانه حدود ۱۰۰ هزار مهاجر به البرز داریم که در طول چهار سال جمعیتی معادل یک استان به البرز مهاجرت می کند در حالی که با کمبود سرانه‌ها مواجه هستیم.

عباسی در ادامه با اشاره به حواشی استان البرز و مدیریت شهری، گفت: وظیفه ما نیست که به امور مدیریت شهری دخالت داشته باشیم و نظارت کنیم اما تعاملات در راستای رفع مشکلات مردم حتما انجام خواهد شد.

وی در خصوص بازگشت برخی اعضای شورای شهر استان البرز به صحن شورا  با حکم دیوان عالی کشور، گفت: اگر مواردی  از قبیل خرید و فروش رای مطرح شد تنها با اسناد و مدارک موجود ورود کردیم و در قالب هیات نظارت در رد یا تایید انتخابات اقدام کردیم.

عباسی اظهار داشت:  دیوان از ما مدرک یا توضیح در خصوص چنین مواردی نخواسته است، در این خصوص طرحی در مجلس در دست بررسی و تصویب است تا پاسخ به اعتراضات کاندیدا در مدت زمان۲ هفته ای توسط دیوان داده شود. به نظر می‌رسد در این قسمت بی‌دقتی صورت گرفته است.

نماینده مردم کرج،اشتهارد و فردیس  در مجلس اظهار داشت: وظیفه نماینده قانونگذاری و پس از آن نظارت است، مراجعات بسیار زیادی در شهرهای اقماری داریم که مطالبات حوزه مدیریت شهری و شوراها است.

وی افزود: از ۲۰۰ تن مرغ روزانه ۲۰ تن تولید استان بود، طی رایزنی‌های صورت گرفته ۱۰۰ تن افزایش سهم داشتیم.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.