البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
X

۵۰ میلیارد کلاهبرداری با سو استفاده از صفحات مجازی افراد سرشناس

فرمانده انتظامی استان از انهدام باند۱۳ نفره کلاهبرداری از طریق معرفی خود به عنوان ادمین صفحه اینستاگرامی افراد سرشناس و معروف خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۰ نفر از مالباختگان این پرونده که از آن ها بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری شده، شناسایی شده اند.


به گزارش البرز نیوز از البرز، سردار عباسعلی محمدیان در جمع خبرنگاران با اشاره به ۵۰ میلیارد کلاهبرداری با سوء استفاده از صفحات مجازی افراد سرشناس، گفت: در پی ارجاع چندین پرونده کلاهبرداری از طریق معرفی خود به عنوان ادمین صفحه اینستاگرام افراد سرشناس به پلیس فتای استان البرز ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود؛ بررسی ماموران حاکی از آن بود که افرادی با تماس با شرکت های معروف و مراکز تجاری خود را ادمین صفحه اینستاگرامی افراد سرشناس اعم از هنرپیشه ها، فوتبالیست ها و بلاگر های سرشناس معرفی و برای انجام تبلیغات اعلام آمادگی کرده و با دریافت مبالغ قابل توجهی پاسخ مالباختگان را دیگر نداده بودند.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت : در ادامه ماموران با انجام تحقیقات گسترده و به‌کارگیری اقدامات اطلاعاتی پلیسی موفق به شناسایی ۱۳ نفر در این رابطه شده و در چندین عملیات جداگانه همه این افراد را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این باند ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: تاکنون ۱۰۰ نفر از مالباختگان این پرونده در سراسر کشور شناسایی شده اند.

سردار محمدیان تصریح کرد، شهروندان و شرکت‌هایی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند می‌توانند برای تشکیل پرونده و پیگیری موضوع به پلیس فتای استان البرز مراجعه کنند.

سردار محمدیان در پایان به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه به افرادی که خود را منتسب به افراد سرشناس و مسئولین معرفی می‌کنند اعتماد نکرده و قبل از واریز وجوه برای انجام تبلیغات به هویت آن ها اطمینان حاصل کنند.

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.