البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
X

کودکان مبتلا به سوءتغذیه حمایت می شوند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز، گفت: ۵۰۰ کودک نیازمند کمتر از پنج سال، سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه دریافت کردند.


به گزارش البرز نیوز از البرز، ابوالفضل فلاح قنبری بابیان اینکه یکی از موضوعات مرتبط با سلامت خانوارهای نیازمند مسئله سوءتغذیه است، گفت: طی ۹ ماهه امسال ۴۰۰  میلیون تومان برای پیشگیری از ابتلا به سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال مددجوی کمیته امداد و کودکان نیازمند غیر مددجو هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برای شناسایی کودکان مبتلابه سوءتغذیه باهم همکاری می‌کنند افزود: ۵۰۰ کودک نیازمند کمتر از پنج سال، سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه کمیته امداد امام (ره) البرز را دریافت کردند

فلاح قنبری با تأکید بر اینکه تهیه سبدهای حمایت غذایی با نظارت کارشناس علم تغذیه انجام می‌شود گفت: ارزش هر سبد غذایی توزیع‌شده بین مشمولین طرح ۱۰۰ هزارتومان می‌باشد.

 وی افزود: پس از شارژ ماهانه کارت، سرپرست خانوارهای مشمول طرح می‌تواند با مراجعه به فروشگاه‌های تعیین‌شده سبد حمایت غذایی را دریافت کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد البرز به اجرای طرح هم‌سفره باهدف تلاش در راستای رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال اشاره کرد و گفت: این طرح به‌منظور تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند که سرپرستان آنان توانایی مالی کافی را ندارند اجراشده است.

فلاح قنبری با اشاره به این‌که این نهاد کمک به رفع سوءتغذیه مادران باردار و شیرده نیازمند را نیز در دست اجرا دارد، بیان کرد: پرداخت کمک‌هزینه فرانشیز و خدمات ویژه درمان، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان و کمک به تأمین تجهیزات و درمان بیماران صعب‌العلاج نیازمند نیز ازجمله اقدامات کمیته امداد برای کمک به تأمین سلامت نیازمندان است.

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.