البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
X

کسب رتبه اول کشوری اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز

مدیرکل کمیته امداد استان البرز، گفت: حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) استان البرز با احتساب تمام شاخص‌های در نظر گرفته‌شده از سوی ستاد مرکزی این نهاد، رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، محمد محمدی فرد در راستای شعار “اشتغال امداد، الگوی اسلامی ایرانی رفع بیکاری در کشور” اظهار داشت: طی این مدت زمینه اشتغال بیش از ۱۰ هزار رو ۷۰۰ نفر از مددجویان و متقاضیان شامل زنان سرپرست خانوار و فرزندان مددجویان موردحمایت این نهاد و نیازمندان در البرز از طریق معرفی مشاغل نوین و دانش‌بنیان، راهبری شغلی، آموزش‌های کسب‌وکار، تسهیلات بانکی، فرصت شغلی از طریق اجرای طرح و کاریابی ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس رتبه‌بندی انجام‌شده در ارزیابی جامع کیفی و کمی عملکرد اشتغال و خودکفایی در سرفصل‌های ۲۰ گانه، استان البرز موفق به کسب رتبه اول بین ۳۱ استان گردید افزود: اصلی‌ترین هدف این نهاد توانمندسازی مددجویان از طریق اشتغال‌زایی و خودکفایی است.

مدیرکل کمیته امداد البرز با اشاره به رویکرد توانمندسازی این نهاد برای مددجویان و زنان سرپرست خانوار گفت: کمیته امداد امام (ره) با در دستور کار قرار دادن طرح‌هایی همچون راهبری شغلی در قالب خدمات، دام‌پروری، صنایع‌دستی، صنفی و صنعتی، کشاورزی، گلیم و فرش، اعطای تسهیلات به کارآفرینان از طریق بانک‌های عامل و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و همچنین مهارت‌آموزی به افراد مستعد سعی در توانمند نمودن دو دهک پایین جامعه داشته است.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال کشور به ریاست جمهوری، سیاست‌های این نهاد در سال آتی ایجاد ۵۰۰  هزار  فرصت شغلی برای ۵ دهک پایین جامعه ازلحاظ درآمدی می‌باشد که این میزان معادل ۵۰ درصد اشتغال کشور است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.