البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
X

نقش رسانه‌ها در جایگاه نمایندگان افکار عمومی در مهار و کنترل بحران، ویژه است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با عنوان اینکه نقش رسانه ها نه تنها در بیماری همه‌گیرکرونا بلکه در همه بحران ها تاثیرگذار و اثربخش است، ادامه داد: تردید ندارم که امروزه نقش رسانه‌ها در جایگاه نمایندگان افکار عمومی در مهار و کنترل بحران ها از اهمیت ویژه برخوردار است.


به گزارش البرز نیوز از البرز، نورمحمد فردی در جلسه شورای اطلاع رسانی البرز با عنوان اینکه وضعیت کرونایی استان در رنگبندی آبی است،‌ اظهار داشت: طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در ۵ محور توسط ستاد ملی مدیریت کرونا تدوین شده و مرحله اول آن در روز یکشنبه مورخ 21 آذر ماه سال جاری در سطح کشور و استان ها شروع شده است که در این طرح هرگونه خدمات در مراکز دولتی نهادها مراکز عمومی منوط به  داشتن و ارائه کارت تزریق واکسن کرونا خواهد بود و دستگاههای دولتی وابسته به موسسات شهرداری ها و غیره باید کنترل شود.

وی افزود: تمام کارکنان باید واکسن خود را تزریق کرده باشند و در صورت عدم توجه، برخورد قانونی صورت می گیرد.

معاون استانداری البرز در ادامه با قدردانی از فعالیت اصحاب رسانه در شرایط کرونایی، گفت: اطلاع‌رسانی دقیق و درست و بهنگام توسط رسانه های مختلف و نقش آنها در بحرانی مانند همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ بر کسی پوشیده نیست.

وی با عنوان اینکه نقش رسانه ها نه تنها در بیماری همه‌گیرکرونا بلکه در همه بحران ها تاثیرگذار و اثربخش است، ادامه داد: تردید ندارم که امروزه نقش رسانه‌ها در جایگاه نمایندگان افکار عمومی در مهار و کنترل بحران ها از اهمیت ویژه برخوردار است. 

فردی گفت: بهترین شیوه و رهبری در شرایط فوق العاده آن است که رسانه ها و مطبوعات  پس از نیاز سنجی و تجزیه و تحلیل شرایط بتواند بحران ها را مدیریت و کنترل کنند زیرا به طورمعمول همه افراد اطلاعات خود را از طریق رسانه ها وسایل ارتباط جمعی کسب می کنند.  

معاون استاندار گفت: این امر موجب شده است تا در دهه‌های اخیر ارتباطات یکی از عوامل کلیدی در موفقیت مدیریت بحران تلقی شود.

فردی گفت: مدیریت اخبار رسانه از بخش‌های مهمی است که نقشی راهبردی در مدیریت بحران ایفا می‌کند از این رو ضروری است که به قدرت رسانه ها و کارکرد ها و عملکردهای اصحاب مطبوعات بحران توجه جدی مبذول  شود.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.