البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
X

نشست مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر البرز با مدیر کل امور اجتماعی استانداری

نشست مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر در استان البرز با مدیر کل امور اجتماعی استانداری البرز با هدف گسترش عدالت اجتماعی برگزار شد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، هادی بشیری در نشست با مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز با اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی و قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی گفت: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی تامین اجتماعی حقی است همگانی و دولت مکلف است برای گسترش عدالت اجتماعی خدمات تامین اجتماعی را برای یکایک افراد جامعه فراهم کند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این اصل قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی مصوب شد و بر مبنای آن تامین اجتماعی برای سایر اقشار که رابطه کارگری و کارفرمایی نداشتند فراهم شد.

بشیری افزود: در حال حاضر روستاییان، عشایر، ساکنین در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به واسطه سکونت و شاغلین صنایع دستی و هنرهای سنتی، قالی بافان، کشاورزان، مشاغل خانگی، شاغلین فصلی، رانندگان حمل بار ومسافر برون شهری، زنبورداران و… به واسطه اشتغال می توانند از مزایای بلندمدت بیمه ای بهره مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان البرز تاکید کرد: ۱۰ درصد حق بیمه این افراد توسط دولت و ۵ درصد آن توسط بیمه شده پرداخت می شود که حداکثر مبلغ پرداختی برای سال جاری ماهیانه ۹۵هزار تومان است.

بشیری عنوان کرد: برخورداری از  تأمین اجتماعی برای تمامی افراد گامی مهم و  اساسی در گسترش عدالت اجتماعی است.

در ادامه این نشست، بیننده، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز گفت: تامین اجتماعی در زمان پیری، فوت سرپرست خانوار و یا ناتوانی از کار کردن از افراد حمایت می کند و با ایجاد عدالت از برخی از معضلات اجتماعی ناشی از فقر جلوگیری می کند.

با پیشنهاد طرفین مقرر شد ضمن تعامل با سازمان‌های مردم نهاد شرایط برای برخورداری افراد کم برخوردار بررسی و مهیا شود.

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.