البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
X

مردم در زحمت و سختی هستند / مسئولان اقتصادی برای جبران اقدام عاجل داشته باشند

امام جمعه کرج با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و زحمت و سختی مردم گفت: دستوراتی که می‌توانست کارساز باشد به آن کمتر توجه شده است لذا مسئولان اقتصادی برای جبران اقدام عاجل داشته باشند.


به گزارش البرز نیوز از البرز، آیت‌الله حسینی همدانی امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه پانزدهم بهمن‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان اقتصادی، گلایه هائی داشتند که بی‌سابقه بود و کنایه از کم‌کاری شدید یک دهه مسئولان اقتصادی داشت و همچنین بی‌توجهی کسانی که می‌توانستند آتش به اختیار فرامین را عملیاتی کنند اما کمتر انجام دادند. باید همه درس بگیرند و برای جبران اقدام عاجل داشته باشند. اگرچه دشمن نتوانسته به اهداف خودش در این تحریم شدید اقتصادی برسد اما به هر جهت مردم در زحمت و سختی هستند و دستوراتی که می‌توانست کارساز باشد به آن کمتر توجه شده است.

وی در ادامه افزود: در همین استان کارگروهی در جهت بهره‌وری بیشتر شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی و پارک علم و فناوری و بخش‌های کشاورزی تحت نظارت استاندار البرز تشکیل شود و اقدام عملی و نتیجه آن را به مردم گزارش دهند؛ و مطمئن باشند که برکات فراوانی برای استان و کشور خواهد داشت.

بر سَر هر خانه‌ای پرچم ایران بزنید

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه از پرچم اقتدار غافل نباشید، گفت: تذکری دادند که تذکر خوبی است؛ پرچم جمهوری اسلامی را هرکسی بر سر در خانه‌اش نصب کند که هم شادی‌آور و امیدآفرین است هم تودهنی به دشمن است. کسانی که این پرچم رادارند بزنند، کسانی هم که ندارند، شاید امروز اینجا آماده کرده باشند، تهیه کنید و این را بر سردر خانه‌ها بزنید.

مجلس، قانون مبارزه با اراذل‌واوباش را در دستور کار قرار دهد

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری گفت: با توجه به جریاناتی که بعضاً در سطح جامعه می‌بینیم و در کشور اتفاق می‌افتد، باید خیلی عزیزان ما در مجلس و در دستگاه قضایی با قوه بیشتری وارد عمل شوند نسبت به این مسئله اراذل‌واوباش که به خودشان اجازه می‌دهند اقدام کنند و بی‌پروا مردم را بترسانند. اینکه ما بعضاً در قانون ضعف‌هایی داشته باشیم و در اجرا نتوانیم بعضی از کارها را انجام بدهیم زیبنده نظام اسلامی نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در روایات ما و دستورات دینی ما هست که اخافه ناس حکمش چگونه است، گفت: کسی که مردم را بترساند، کسی که اسلحه‌اش را بکشد که این اسلحه می‌تواند سلاح سرد باشد یا سلاح گرم باشد یا یک چاقو باشد، حتی اگر استفاده نکند و نزند که در روایت هم آمده حتی اگر نزند و فقط ترسانده باشد، چنین کسی مهدور الدم است و می‌شود او را اعدام کرد. بحث قضایی آن را باید دستگاه قضایی دنبال کند ولی دین تا این حد مسئله را سنگین گرفته است. کسی نمی‌تواند دیگری را بترساند.

وی بابیان اینکه الآن در مجلس ضعف قانون داریم، گفت: طرف می‌آید با قمه، نیروی انتظامی را می‌زند و شهید می‌کند، بعدازآن طرف نیروی انتظامی می‌خواهد از خودش دفاع کند و سخت می‌شود برایش. به نظر می‌رسد که مجلس قانون مبارزه با اراذل‌واوباش را بخصوص در دستور کار خودشان قرار بدهند و دستگاه قضایی هم دنبال کند چراکه یکی از آن وظایف حاکمیتی، امنیت مردم است. بعضی‌ها با قلدری و با پررویی ناامنی ایجاد می‌کنند، بخصوص هم که رسم شده اخیراً از سلاح گرم هم دیگر استفاده می‌کنند که باید علی العجاله به این قصه رسیدگی شود.

ایجاد گرمخانه فقط متوقف بر مصلی نباشد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به افتتاحیه گرم‌خانه در مصلی کرج، گفت: این کاری هم که در مصلی کردیم که گرمخانه شده است، دوستان توجه داشته باشند که ما در سطح شهر هم داریم ورزشگاه‌ها و سالن‌های اجتماعاتی را که این‌ها هم قابلیت این کار را دارند. فقط متوقف بر مصلی نباشد. کار حسنه‌ای است. خودم هم سر زدم و بررسی کردم، الحمدالله کار به‌خوبی دارد پیش می‌رود.

بنده نه راجع به اجرا و نه راجع به تعطیلی کنسرت‌ها هیچ حرفی ندارم

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به موضوع کنسرت در استان، گفت: مطلب دیگری هم راجع به کنسرت‌ها گفته بودند که قیل و قالی شده و باز به بنده نسبت می‌دهند. این جفای به من است. من نه راجع به اجرا و نه راجع به تعطیلی هیچ حرفی ندارم. بحثی ندارم. قانون دارد و طبق قانون باید عمل کنند.

وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد که دوستان دفتر صحبت‌های گذشته من را در ۸ سال گذشته بازپخش کنند تا ببینند دوستان که حرف ما یکی بوده و در این چند روز هم همان است. جایی که ولنگاری شود و ارزش‌های دینی به‌هم‌ریخته شود آنجا را نمی‌پسندیم.

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه از باب امربه‌معروف و نهی از منکر همه مردم وظیفه‌دارند که تذکر زبانی بدهند اما دستگاه‌های حاکمیتی و حکومتی موظف هستند که جایی را که منکر انجام ‌می‌شود تعطیل کنند، گفت: ملاک هم مجوز داشتن نیست. مجوز را می‌گیرند برای اینکه کار قانونی انجام دهند؛ اما اگر مجوز گرفته ولی کار خلاف قانون انجام داد، کار منکرات انجام داد، مجوز گرفت و ولنگاری و فساد و فحشا و این کارها را کرد، آن مجوز که مجوز نیست. لذا دستگاه‌های اجرایی و نظارتی، قانونی باید جلوی آن را بگیرند. تعطیل کردن بعضی از این مراکز از باب نهی از منکر است ولو مجوز داشته باشد. مجوز که دلیل نمی‌شود شما حرام انجام بدهید.

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه گفت: لذا آن صحبتی را که ما داشتیم، هم درگذشته و هم الآن، روی موضع خودمان هستیم و به بنده ربطی ندارد که کنسرت اجرا بشود یا نشود ولی در مقابل حرام هر مسلمانی موظف است که اعتراض کند؛ اگر می‌تواند جلوی آن را بگیرد و الا از طریق دستگاه‌های مجری اقدام کند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.