البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
X

لزوم ساماندهی، آموزش و اشتغال متکدیان توسط دستگاه‌های اجرایی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه سازماندهی متکدیان کودکان کار خیابانی باید توسط دستگاهی ذیربط انجام شود، گفت: هر کدام از دستگاه‌ها وظیفه دارند که با هماهنگی در جهت ساماندهی شناسایی و جمع آوری و آموزش و اشتغال اقدام کنند.


به گزارش البرز نیوز از البرز، نورمحمد فردی با بیان این مطلب در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان کودکان کار و خیابانی اظهار داشت: آیین نامه ساماندهی متکدیان در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۷۸ طبق مصوبه هشتاد و نهمین جلسه شورای عالی اداری تصویب و جهت اجرا ابلاغ شده است.

وی افزود:  هر کدام از دستگاه‌ها وظیفه دارند که با هماهنگی در جهت ساماندهی شناسایی و جمع آوری و آموزش و اشتغال اقدام کنند. 

فردی در خصوص مجتمع اردوگاهی زیر نظر فرمانداری ها در شهر های کرج و فردیس گفت:  مجتمع مسئولیت نگهداری موقت با شناسایی وضعیت گروه بندی و در مجموع تعیین  تکلیف افراد بر عهده دارد متاسفانه عمده کودکان خیابانی تبعه خارجی هستند و چنانچه مجوز اقامت نداشته باشند باید شناسایی و جمع آوری شوند.

معاون استاندار گفت: در این مجتمع اردوگاهی دادگستری،  نیروی انتظامی، بهزیستی کمیته امداد، اداره کار و تعاون رفاه اجتماعی شهرداری ها هرکدام وظایفی دارند که باید با هماهنگی مسئول اردوگاه که نماینده فرمانداری است، تعامل و ساماندهی شود. 

وی افزود: تامین محل و امکانات و تجهیزات اولیه مورد نیاز اردوگاه باید توسط شهرداری تامین شود و شهرداری موظف است نسبت به شناسایی جمع‌آوری و تحویل افراد موضوع این مجتمع اردوگاهی را با همکاری نیروی انتظامی انجام دهد.

فرد تصریح کرد: مسئول مجتمع اردوگاهی توسط فرماندار محل تعیین می‌شود و مجتمع اردوگاهی مکلف است پس از تحویل گرفتن افراد نسبت به نگهداری، شناسایی و وضعیت طبقه بندی در گروه های مختلف اقدام کند. 

معاون استاندار گفت: پس از جمع آوری متکدیان دستگاه‌های متولی نسبت به غربالگری آنها اقدام و بر اساس نقش مسئولیت هر یک از آن‌ها مندرج در آیین نامه ساماندهی متکدیان به دستگاه مربوطه جهت ساماندهی آموزش و اشتغال اقدام لازم معمول شود. 

وی با بیان اینکه تکدی‌گری درآمد قابل توجهی برای متکدیان دارد، افزود: حضور مشارکت مردم در جمع آوری آنها بسیار اثرگذار بوده و تجربه ثابت کرده هر جا مردم در حوزه آسیب های اجتماعی مشارکت داشته اند بسیار موثر واقع شده‌اند. 

فردی در ادامه به همجواری البرز با تهران اشاره کرد و افزود: در استان تهران هر هفته متکدیان را جمع‌آوری می‌کنند و این متکدیان به خاطر نزدیکی به پایتخت در مناطق مختلف شهر از جمله آزادراه‌ها میادین و یا پایانه‌ها پراکنده می شوند که این امر باید به برنامه ریزی کنترل و نظارت شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان این که ساماندهی متکدیان یک وظیفه بین سازمانی است افزود: در زمینه ساماندهی به کودکان کار موضوع مسئله وظیفه بین سازمان ها تقسیم شده است به طور مثال اگر کودک فاقد سر پناه مشخص است قانونگذار وظیفه تعیین سر پناه برای این کودکان را به سازمان بهزیستی محول کرده است.

وی افزود: اما در زمینه جمع آوری سایر متکدیان گروه های کاری این وظیفه به سایر اردوگاه ها همچون شهرداری، نیروی انتظامی با هماهنگی دادگستری واگذار شده است.

وی در پایان گفت:  با توجه به سردی هوا دستگاه های ذیربط نسبت به تامین گرمایش گرمخانه ها و همچنین رعایت مسائل بهداشتی اهتمام لازم را داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.