البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
X

فرآیند مبهم شهرداری در تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، تخلفات را بیشتر کرده است

نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری گفت: فرآیند مبهم شهرداری در تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی زمینه را برای بروز تخلفات فراهم کرده است.


به گزارش البرز نیوز از البرز، فاطمه منعمی در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی چه در قالب ایثارگران و چه در قالب بخشنامه ابلاغی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کل کشور، اظهار کرد: با توجه به اینکه موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی از جهت تضییع حق مشمولین قانون تبدیل وضعیت ایثارگران و بخشنامه اسفند ۹۹ سازمان شهرداری ها برای شورای ششم حائز اهمیت بود، کمیته ای با حضور ۶نفر از اعضاء شورا و شهردار، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، اداره کل حراست، اداره کل بازرسی ، مدیریت گزینش  در شهرداری تشکیل شد.

وی در ادامه افزود: طی جلسه ای که داشتیم، موضوعات از هر جهتی مورد بررسی قرار گرفت و صورتجلسه طی مکاتبه ای به شهرداری ابلاغ می شود و انتظار داریم مطابق آن اقدام لازم انجام شود.

منعمی با اشاره به اینکه نیروهای شرکتی در قالب تبدیل وضعیت ایثارگران  با تحصیلات زیر دیپلم  امکان تبدیل وضع نداشتند گفت: با توجه به مکاتبه صورت گرفته با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مجوزی در این راستا داده شده است و موضوع تبدیل وضعیت این افراد هم انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری کرج همیشه در فرایندی مبهم اقداماتی انجام می دهد که تبعات آن  هزینه های زیادی را ایجاد میکند ، گفت: موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی چه در قالب ایثارگری و چه در قالب بخشنامه چون با معیشت افراد در ارتباط است، در عین سادگی فرآیند، بسیار حائز اهمیت است و  اگر این فرایند ها منظم و شفاف و در قالب یک آیین نامه داخلی تدوین و ابلاغ می شد، به دلیل شفافیت در عملکردشرایط برای بروز تخلف برخی سودجو فراهم  نمی شد.

منعمی با اشاره به اینکه بیش از یکسال از ابلاغ بخشنامه تبدیل وضعیت می گذرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه ابزار بازدارندگی برای متخلفین تبیین نشده است و در برخورد با متخلفان هم مماشات می شود باز هم زمینه بروز تخلف را فراهم می شود.

عضو هیأت رییسه شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد:  شورا وظیفه سیاستگذاری و نظارت را در هر موضوعی به عهده دارد و  شهرداری نباید  در کوتاهی ها و قصور خود شورا را مقصر بداند؛ کار ها باید با برنامه پیش برود نه دقیقه نودی؛  قطعا اگر تبعیض و بی عدالتی نباشد زمینه بروز تخلف در بدنه شهرداری کاهش می یابد. مدیران میانی در شهرداری کرج باید بدانند که جزئی از فرآیندهای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی هستند و نه همه آن و نباید با بی‌تدبیری ها و تصمیمات خودسرانه، در سطح کلان هزینه درست کنند و موجبات بروز تخلفات را فراهم کنند و باعث سخت تر شدن انجام فرآیند تبدیل وضعیت شوند.

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.