البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
X

ضرورت تقویت اشتغال مهارت محور کم سرمایه‌بر در کشور/ زمان صدور مجوز آموزشگاه‌های مهارتی آزاد از ۸ ماه به ۳ روز کاهش یافت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ایجاد فرصت های شغلی مهارت محور کم سرمایه‌بر در دولت سیزدهم گفت: یکی از اقدامات دیگر انقلابی این است که دوره مجوز آموزشگاه‌های مهارتی آزاد از حدود ۸ ماه به ۳ روز کاهش یافته و در سامانه به صورت خودکار مجوز صادر می شود.


به گزارش خبرنگار البرز نیوز از البرز، حجت عبدالملکی در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت محور کم سرمایه‌بر که در استان البرز و در مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان فنی و حرفه ای کشور، برگزار شد با اشاره به مشکلات ایجاد اشتغال، گفت: لزوما در این ارتباط، سرمایه زیادی مورد نیاز نیست و با مهارت آموزی می توان با سرمایه اندک نیز اشتغالزایی کرد.

وی افزود: در این نمایشگاه که به همت مرکز آموزش فنی و حرفه ای برگزار شد از ۴۳۰ شغل شناسایی شده بیش از ۱۲۰ مشاغل مهارت محور کم سرمایه به نمایش گذاشته شد که با سرمایه یک تا ۱۰ میلیون تومان قابل اجراست.

وزیر کار گفت: اگر آموزش های مهارتی و مهارت آموزی توسعه پیدا کند، می توان بدون سرمایه مشاغل زیادی ایجاد کرد. 

عبدالملکی به سیاست دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهار داشت: تا کنون اتفاقات خوبی در سازمان آموزش های فنی و حرفه ای رخ داده و یکی از اقدامات انقلابی این است که دوره مجوز آموزشگاه‌های مهارتی آزاد از حدود ۸ ماه به ۳ روز کاهش یافته و در سامانه به صورت خودکار مجوز صادر می شود.

وی با عنوان اینکه تا کنون برای ۱۸۰۰ آموزشگاه مجوز صادر شده، اضافه کرد: حدود ۳ سال گذشته بحثی مطرح شد که با یک میلیون می توان اشتغالزایی کرد و با توجه به تورم و گرانی سال‌های اخیر همچنان می توان اشتغالزایی کرد.

وزیر کار در مورد مشاغل نوین تصریح کرد: با توجه به رشد این مشاغل و همچنین مشاغل خانگی و مشاغلی که با سرمایه اندک راه اندازی می شود آینده خوبی در کشور قابل پیش بینی است.

وی با عنوان اینکه فعالیت های خوبی در بخش صنعت، معدن و تجارت برای توسعه سرمایه گذاری محقق شده ادامه داد: در بحث سرمایه گذاری در این بخش اقدامات خوبی صورت گرفته است همچنین راه اندازی کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل دنبال شده و در مجموع اتفاقات قابل ملاحظه ای در کسب و کار کشور رقم خورده است.

عبدالملکی در رابطه با تسهیلات اشتغالزایی گفت: در بودجه ۱۴۰۰ و در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ تسهیلات تکلیفی دیده شده و بانک‌ها این خدمات را ارائه می کنند که با پیگیری و درخواست از شبکه بانکی و بانک مرکزی لازم است تسهیلگری و تقویت لازم صورت گیرد.

وی افزود: این مبالغ برای مشاغل مختلف، متفاوت است که شورای پول و اعتبارات بر اساس قانون بودجه مصوب کرده است.

وزیر کار تصریح کرد: بر این اساس بودجه ۱۴۰۱ در شورای عالی اشتغال مصوب شد ۱۶۰هزار میلیارد تومان برای اشتغال و انواع کسب و کار اشتغال محور در نظر گرفته شده که بعد از تصویب قانون بودجه، آیین مورد نظر به تصویب دولت خواهد رسید که از فروردین ماه عملیاتی می شود.

وی در ارتباط با سرمایه گذاری اشتغال گفت: بسیار دیده شده که با سرمایه کم در مشاغل خرد و خانگی اشتغال ایجاد شده و دنیا نیز به این حقیقت رسیده که هدایت اشتغال به این سمت برود و در دوره جدید نیز مشاغل پایه مهارت محور استفاده می شود که بخشی از بار اشتغال کشور را به عهده می گیرد.

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.