البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
X

سرمایه گذاری بخش خصوصی ایران در پروژه نیروگاه های آبی و صنایع تبدیلی قرقیزستان

سفیر جمهوری قرقیزستان در ایران گفت: این کشور آماده توسعه همکاری ها از طریق سازماندهی سرمایه گذاری های مستقیم بخش خصوصی ایران در پروژه های زیرساختی قرقیزستان در زمینه هایی مانند احداث نیروگاه های آبی، جاده سازی، صنعتی،صنایع تبدیلی و یا بهداشت و درمان است.


به گزارش البرز نیوز از البرز، تورداکُن سی دیکف در همایش معرفی فرصت های همکاری تجاری با قرقیزستان که با حضور فعالان اقتصادی البرز در محل اتاق بازرگانی این استان برگزار شد، بیان کرد: اکنون در سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان قرقیزستان و ایران قرار داریم و طی این دوره اتاق های بازرگانی ایرانی در تبادل اطلاعات منظم تجاری و گسترش روابط اقتصادی با ما تلاش کرده اند.

وی با اشاره به حضور موفق کارآفرینان، فعالان اقتصادی و شرکت های ایرانی در سطح نمایشگاه های بین المللی و تخصصی گفت: اطمینان دارم که اتاق های بازرگانی ایران و قرقیزستان در اجرای مفاد سند همکاری به امضاء رسیده میان دو کشور در ماه نوامبر سال گذشته میلادی با تمام توان همکاری خواهند داشت.

سفیر جمهوری قرقیزستان درایران بیان کرد:عمل به سند همکاری میان طرفین این امکان را برای افزایش سطح همکاری های تجاری و سرمایه گذاری میان دو کشور فراهم می کند.

وی ادامه داد: سفارت قرقیزستان به سهم خود آماده هرگونه همکاری در زمینه تقویت و گسترش سطح تعامل میان اتاق های بازرگانی و نمایندگان تجاری دو کشور است.

سی دیکف اظهار امیدواری کرد که اتاق های بازرگانی ایران و قرقیزستان در آینده ای نزدیک بتوانند رویدادها و نمایشگاه های تجاری مشترک را به مناسبت جشن سی سالگی روابط دیپلماتیک میان دو کشور برگزار کنند.

وی خطاب به فعالان اقتصادی و کارآفرینان دو کشور میان ایران و قرقیزستان گفت: انتظار می رود که طرفین قراردادهای تجاری با مبالغ قابل توجهی را برای عرضه کالا و توسعه مبادلات میان ایران و قرقیزستان به امضاء برسانند.

سفیر جمهوری قرقیزستان با ابراز خرسندی از فرصت ایجاد شده در اتاق بازرگانی البرز برای دیدار و گفت وگو با فعالان اقتصادی ایرانی گفت: قرقیزستان امروز اقتصادی متنوع و در حال رشد دارد که موجب شده تا سرمایه گذاران خارجی از نقاط مختلف جهان از جمله ایران کشور دوست و برادر در آن حضور یابند.

وی ادامه داد:سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ایرانی از جمله افرادی هستند که در نمایشگاه های صنعتی و تجاری مختلف در پایتخت جمهوری قرقیزستان و سایر نقاط این کشور حضور داشته اند و با حضوری موفق اکنون در آنجا فعالیتی را راه اندازی کرده اند.

به گفته سی دیکف در حال حاضر کشور قرقیزستان آماده توسعه همکاری ها از طریق سازماندهی سرمایه گذاری های مستقیم بخش خصوصی ایران در پروژه های زیرساختی این کشور در زمینه هایی مانند احداث نیروگاه های آبی، جاده سازی،خطوط ریلی و دیگر اقدامات عمرانی، صنعتی، صنایع تبدیلی، بهداشت و درمان و یا ورزشی است.

وی تشریح کرد: جمهوری قرقیزستان تلاش می کند تا جذب هرچه بیشتر گردشگر و تجار ایرانی به مقصد این کشور انجام شود و در این زمینه به دنبال تسهیل صدور روادید برای آنها بوده است، برای تسهیل سفر طرفین در فرودگاه بیشکک یا سفارت قرقیزستان در تهران تمهیدات لازم اندیشیده شده و پروازهایی از جمله مشهد- بیشکک و برعکس آن برقرار شد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.