البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
X

دیدار و گفت و گوی رئیس کل دادگستری استان البرز با زندانیان اشتهارد و طالقان/ ۱۴ زندانی آزاد شدند

در بازدید دوره ای رئیس کل دادگستری استان البرز از ندامتگاه های استان، مشکلات ۱۳۰ زندانی اشتهارد و طالقان بررسی و با استفاده از نهادهای ارفاقی ۱۴ نفر آزاد شدند.


به گزارش البرز نیوز از البرز، حسین فاضلی هریکندی با اشاره به دستاوردهای این بازدید که با  حضور معاون امور نظارت بر زندان و اجرای احکام کیفری دادگستری استان، رئیس دادگستری و دادستان اشتهارد، رئیس حوزه قضایی طالقان و 10 نفر از قضات این دادگستری ها برگزار شد گفت: این بازدیدهای دوره ای بخشی از برنامه مدون معاونت امور نظارت بر زندان و اجرای احکام کیفری دادگستری استان البرز است که تاکنون در مورد همه زندانیان حوزه های قضایی استان یعنی فردیس، نظرآباد، چهارباغ، اشتهارد، طالقان، ساوجبلاغ و  برخی از نواحی کرج عملیاتی شده است.

فاضلی هریکندی با اشاره به آزادی نزدیک به ۱۲۰ نفر در سه ماهه اخیر با اجرای برنامه دوره ای بازدید از ندامتگاه های استان، متذکر شد: امروز نیز با ۱۳۰ نفر از زندانیان دیدار و گفت و گو شد که شامل ۸۰ محکوم و ۵۰ متهم بودند و پس از استماع اظهارات مددجویان، دستور لازم برای رسیدگی صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز اضافه کرد: عمده درخواست‌ها در راستای تسریع در رسیدگی، کاهش مبلغ قرار تامین، درخواست مرخصی، ادغام محکومیت‌های متعدد و بررسی مجدد پرونده بود.

وی با اشاره به اینکه با دستورات صادره ۱۴ نفر از زندانیان با نهادهای ارفاقی نظیر مرخصی میان دوره و پایان حبس و نیز استفاده از پابند و آزادی مشروط آزاد شدند تاکید کرد: در این دیدار همچنین وضعیت کلی دو حوزه قضایی اشتهارد و طالقان از حیث سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری بررسی و مدیر کل زندانهای استان گزارشی در این خصوص ارائه کرد.

وی متذکر شد: نکته قابل توجه در مورد دو حوزه قضایی طالقان و اشتهارد این بود که خوشبختانه هیچ زندانی‌ای بابت مهریه نداشتند که حاکی از توجه به سیاست‌های قوه قضائیه در این زمینه است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.