البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
X

دیدار مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر البرز با امام جمعه فردیس

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان البرز با حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان فردیس دیدار کرد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، هادی بشیری امروز در دیدار با حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان فردیس با اشاره به اصل 29 قانون اساسی گفت: بر این اساس، دولت موظف است از محل درآمدهای عمومی و مشارکت های مردمی تأمین اجتماعی را برای تمامی اقشار جامعه فراهم کند.

وی ادامه داد: بخشی از جامعه به واسطه رابطه کارگری و کارفرمایی از مزایای تامین اجتماعی بهره می برند ولی سایر  اقشار از قبیل روستاییان، عشایر، کشاورزان، قالی بافان، مشاغل خانگی، صنایع دستی و هنر های سنتی، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری، شاغلین فصلی، ساکنین شهر های زیر 20 هزار نفر جمعیت و… می توانند با  عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر از مزایای بلندمدت بیمه ای استفاده کنند. 

در ادامه بشیری ضمن تشریح مزایا و تعهدات صندوق گفت: تمام مشمولین 18 تا 50 سال صندوق با پرداخت ماهیانه  فقط 95 هزار تومان میتوانند از مزایای ازکارافتادگی، بازنشستگی و مستمری بازماندگان و یارانه بیمه ای که توسط دولت به عنوان کارفرما پرداخت می گردد استفاده کنند. 

بشیری افزود : در حال حاضر ۲۲۲۰  بیمه شده در شهرستان فردیس هستند که   20 خانوار  به علت بازنشستگی، از کارافتادگی و یا فوت بیمه شده مستمری بگیر صندوق می باشند. 

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی نیز با اشاره به اصل ۴۳ قانون اساسی گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر میتواند کمک شایانی به دولت در جهت فقزدایی و برقراری عدالت اجتماعی نماید و باتوجه به اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی  در مقایسه با نظام سرمایه داری ، رفاه اجتماعی درجامعه از اهمیت والایی برخوردار است لذا بیمه می تواند گام مهمی را در راستای عدالت و رفاه اجتماعی بردارد. 

حسینی امام جمعه شهرستان فردیس در ادامه با اشاره به اصل ۳ قانون اساسی گفت: صندوق میتواند با ارائه خدمت به اقشار کم برخوردار و تحت پوشش قرار دادن افراد و گسترش عدالت اجتماعی از فساد اجتماعی جلوگیری کرده و حمایت از این اقشار باعث آسیب زدایی خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.