البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
X

حیات خانه های شهروندان سبز شد

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: باغچه های داخل حیات خانه های ۲۰۰ شهروند در پویش «هر خانه یک درخت» با کاشت 400 اصله درخت مثمر و غیر مثمر سبز شد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، پیمان بضاعتی پور با اشاره به اجرای برنامه های نهضت درختکاری ۱۴۰۰ و ثبت درخواست شهروندان در سامانه این سازمان در پویش «هر خانه یک درخت» گفت: تاکنون به تقاضاهای  بیش از 200 شهروند در این پویش رسیدگی شده و 400 اصله درخت  مثمر و غیر مثمر در باغچه منازل مجتمع های مسکونی غرس شده است.

بضاعتی پور از آمادگی برای کاشت حدود ۵۰ هزار اصله نهال در این پویش خبر داد و اظهار داشت : پویش هر خانه یک درخت تا پایان فروردین ادامه دارد و برنامه های دیگر نهضت درختکاری نیز با شعار «درخت دوستی بنشانیم» با جدیت در حال انجام است تا سبزینگی بیشتری را برای شهر به ارمغان آوریم.

این مسئول با بیان اینکه از منظر توسعه پایدار، استفاده از مشارکت شهروندان تاثیر زیادی در حفظ و توسعه فضای سبز شهری دارد،گفت : هر شهروند با کاشت یک درخت و نهال می‌تواند در کاهش آلودگی هوا سهیم باشد چرا که هر اقدامی که برای کاهش آلودگی هوا انجام دهیم باز هم کم است.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اضافه کرد: امسال و از ابتدای فصل سرما نهضت کاشت درخت وجنگل‌کاری‌های شهر کرج با رویکرد فراهم آوردن زمینه‌های مساعد اکولوژیکی در حاشیه بلوارشورا، کنارگذر مهرشهر، اراضی حلقه دره، نهر دلمبر ، اراضی ضلع غربی باغستان (لشکر ۱۰ سیدالشهدا)، کلاک، خلج آباد، فرودگاه پیام و قزل‌حصاراجرایی شده و این روند تاپایان  فرودین 1401 ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.