البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
X

حاشیه نشینان البرز تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار می گیرند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه ۵۳ نقطه حاشیه نشینی در البرز وجود دارد، گفت: یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم این است که تمام ساکنین فاقد پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.


به گزارش البرز نیوز از البرز، نور محمد فردی در نشست سکونت‌گاه‌های غیر رسمی گفت: در اجرای سیاست های کلی دولت سیزدهم، تمام ساکنین فاقد پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و این یکی از اقدامات خوب دولت به افراد حاشیه نشین است. 

وی افزود: تمام دستگاه های ذیربط از بیمه سلامت استان، دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری‌ها باید در اجرای این طرح اهتمام لازم را معمول دارند و نسبت با اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب برای اجرای این طرح اقدام کنند.

فردی با عنوان اینکه بعد خانوار و تراکم جمعیتی در حاشیه شهر بیشتر از میانگین مناطق مرکزی شهری است، گفت: در استان البرز تعداد ۵۳ نقطه حاشیه‌نشینی وجود دارد که تقریباً یک سوم جمعیت استان را به خود اختصاص داده است. 

معاون استاندار گفت: متاسفانه سرچشمه عمده ناامنی ها در این گونه مناطق از جمله طلاق، سرقت،  خشونت، خودکشی، تکدی‌گری و مهاجرت و … به چشم می خورد.

فردی تصریح کرد: اصولاً ساکنان سکونتگاه های غیررسمی به لحاظ فرهنگی،  اقتصادی، آموزشی، امنیت و تحصیلات فقیر هستند بدون تردید توانمندسازی ساکنان یکی از راهکارهای موثر برای رفع مشکلات سکونتگاههای غیررسمی است که خوشبختانه در حوزه بهداشت و  سلامت مورد توجه دولت قرار گرفته است.

معاون استاندار تاکید کرد: هویت بخشی به این بافت‌ها موجب ارتقاء سطح اجتماعی ساکنان و فرهنگ شهروندی و برخورداری مردم از خدمات شهری می‌شود.

وی افزود: امروزه صاحبنظران از  سکونتگاه‌های غیررسمی به عنوان یکی از مسائل مهم اجتماعی یاد می‌کنند و آن را بستری برای شکل‌گیری و تشدید مسائل اجتماعی می دانند.

وی افزود: متاسفانه اغلب ساکنین  در این سکونتگاه های غیررسمی زیر خط فقر هستند و مشکلات ساکنین سکونتگاه‌های غیررسمی امید به زندگی، تحصیلات، درآمد و فرصت‌های پیشرفت بسیار کمتری نسبت به سایر شهروندان دارند.

معاون استاندار با بیان اینکه اصولا سکونتگاه‌های غیررسمی بستری برای گسترش آسیب های اجتماعی، زیست محیطی، فقر و قانون‌گریزی هستند،  افزود:  به همین خاطر صاحبنظران از این سکونتگاه ها به عنوان کانون های خطر و مرکز انباشت و آسیب‌های مختلف یاد می کنند. 

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.