البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
X

بیش از ۱۳ هزار البرزی بیمه بیکاری دریافت کردند/افزایش ۳.۵درصدی بیمه شدگان اجباری نسبت به سال قبل با متوسط ۵۱۱ نفر

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز با
اشاره به ۱۳هزار دریافت کننده بیمه بیکاری، گفت: افزایش ۳.۵درصدی بیمه شدگان اجباری در آبان ۱۴۰۰نسبت به آبان ۹۹ با افزایش متوسط ۵۱۱ نفر به تعداد بیمه شدگان اجباری اضافه شده است.


به گزارش البرز نیوز از البرز، حسین فلاح‌نژاد در دومین کارگروه تخصصی اشتغال استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز برگزار شد، ضمن مرور بر مصوبات کارگروه قبل اظهار کرد: مقرر شد دستگاه‌های اجرایی که عملکرد آنها در سامانه رصد کمتر از ۷۰درصد سهم تعیین شده است پیش از جلسه آتی کارگروه نسبت به‌ ثبت اطلاعات شاغلین جدید حداقل تا سقف ۷۰درصد اقدام کنند. 

وی افزود: عملکرد دستگاه‌ها در ثبت اطلاعات جزو دستور کار است لذا برخی از دستگاه‌های اجرایی از سهم خود بیشتر ثبت کردند اما برخی دستگاه‌ها به سهم ۷۰درصد خود نرسیده‌اند.

فلاح نژاد با اشاره به مشاغل خانگی، تصریح کرد: این اشتغالزایی با دو بانک توسعه تعاون و بانک رفاه حمایت می شود و مقرر شد تسریع جذب اعتبارات تخصیصی تا پایان سال در فرایند بررسی مشاغل خانگی انجام شود و دستگاه‌های اجرایی مرتبط ضمن پالایش طرح ها در ارسال لیست متقاضیان دبیرخانه کارگروه اشتغال اقدام کنند. 

وی با اشاره به معرفی ۸۷۹ طرح به مبلغ ۴۵ میلیارد تومان به بانک‌های عامل، گفت: شناسایی و معرفی متقاضیان به اداره کل از سوی دستگاه‌های اجرایی و پرداخت ۴۸.۹ درصد از پرونده هایی که تا کنون به بانک معرفی شده اند جزو این‌ برنامه ها بود.

فلاح نژاد به تسهیلات کرونا اشاره کرد و گفت: تسهیلات در دولت جدید نیز ادامه پیدا کرد و مقرر شد در بررسی طرح های ارسال شده، تسریع شود که در این زمینه ۲۳۱میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به ۷هزار و ۸۱۴ طرح پرداخت شد.

وی در مورد استخدام ایثارگران گفت: تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی و اشتغال فرزندان ایثارگر طی جلساتی در بنیاد شهید استان مطرح شد که در جلسه آتی کارگروه می تواند به عنوان یک دستورجلسه مطرح شود.

فلاح نژاد در مورد بررسی شاخص های عمده بازار کار استان گفت: سال ۹۷ نرخ بیکاری ۱۴.۹ بود که در سال جاری به عدد ۹.۱ کاهش یافت و در پاییز ۱۴۰۰ در آخرین آمار، نرخ بیکاری استان با نرخ مشارکت ۳۹.۶درصد به ۸.۳ درصد رسید که از متوسط کشوری که ۸.۹ است کمتر بود. همچنین عدد نرخ مشارکت با اختلافی ناچیز از متوسط کشور پایین‌تر است و بدین ترتیب هجدهمین استان با درصد بیکاری در کشور هستیم.

فلاح نژاد اظهار کرد: سهم اشتغال در حوزه خدمات ۵۳.۸درصد، سهم بخش صنعت ۴۲.۴درصد و سهم حوزه کشاورزی ۴درصد است.

وی در مورد تعداد بیمه شدگان اجباری استان گفت: در آبان گذشته ۳۲۵هزار و۱۹۳ بیمه اجباری ثبت شد که رقم قابل ملاحظه ای برای استان است و تعداد دریافت کنندگان بیمه بیکاری ۱۳هزار و ۲۶ نفر است.

این مدیر استانی افزود: افزایش ۳.۵درصدی بیمه شدگان اجباری در آبان ۱۴۰۰نسبت به آبان ۹۹ با افزایش متوسط ۵۱۱ نفر به تعداد بیمه شدگان اجباری اضافه شده است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.