البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
X

برگزاری اولین جشنواره ملی ایده های اشتغال زا و کارآفرینی در استان البرز

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز از برگزاری اولین ملی جشنواره ایده های اشتغال زا و کارآفرینی در استان خبر داد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، حسین فلاح نژاد با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم تلاش برای ایجاد و تثبیت اشتغال در کشور است، گفت: به منظور شناخت فرصت های ویژه اشتغال و ایده پردازان خلاق کشور در مناطق مختلف، اولین جشنواره ملی ایده های اشتغال زا و کارآفرینی در استان ها برگزار می شود. 

وی با بیان اهداف برگزاری این جشنواره اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف این جشنواره توسعه و ترویج فرهنگ اشتغال کار آفرینی و نوآوری،شناسایی ایده‌های برتر اشتغال زا، تشکیل  بانک‌های اطلاعاتی  ایده های برتر اشتغال زا و صاحبان ایده در سراسر کشور ،توسعه و ترویج ایده پردازی ، فراهم نمودن زمینه حمایت از ایده های اشتغال زا،شناخت فرصت های شغلی در مناطق و  کمک به ایجاد اشتغال پایدار کشور است.

فلاح نژاد در خصوص ثبت نام در این جشنواره افزود: علاقه مندان می توانند ایده های خود را  از تاریخ 20 دی ماه لغایت 10 بهمن 1400 از طریق  سامانه  https://karafarinanebartar.mcls.gov.ir ثبت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز محور عناوین ایده های مورد قبول برای شرکت در این جشنواره را نام برد و گفت: ایده های ارائه شده باید بصورت یک مدل یا الگوی اشتغال زا در یک منطقه خاص و یا در سطح ملی با موضوعاتی مانند اشتغالزایی و کارآفرینی، اشتغالزایی جوانان و فارغ التحصیلان، اشتغال روستایی، اشتغال در مناطق کمتر برخوردار، اشتغال  زنان سرپرست خانوار، معلولین، معتادین بهبود یافته، زندانیان آزاد شده، اشتغال مرتبط با محیط زیست یا کارآفرینی سبز و اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی مکران است .

وی درباره فرایند بررسی ایده‌ها یاد آور شد: در ابتدا ایده ها در سطح استان بررسی و ایده برتر به ستاد وزارت متبوع برای شرکت در سطح ملی اعلام می شود و در سطح ستاد نیز ایده های ارسالی از سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفته که ایده برتر انتخاب و معرفی خواهد شد همچنین ارزیابی برترین ایده ها بر اساس نو آورانه بودن  میزان امکان پذیری اجرای ایده، تاثیر بر اشتغال کشور ، تعداد اشتغال ایجادی، قابلیت دوام شغل، نیاز به منابع مالی کمتر برای اجرای ایده است.

فلاح نژاد خاطر نشان کرد: ضمن اهدا جوایز به ایده برتر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جشنواره، اقدامات لازم برای عملیاتی کردن ایده برگزیده توسط دستگاه مرتبط با موضوع ایده بعنوان الگو و مدل اشتغالزایی در راستای ماتریس زیست بوم اشتغال کشور انجام می شود.

وی اضافه کرد: علاقه مندان در استان البرز می توانند در خصوص دریافت اطلاعات بیشتر از جشنواره  با دبیرخانه استان در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز  به شماره تلفن 32128000 داخلی 458 واحد توسعه کارآفرینی تماس حاصل کنند.

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.