البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
X

افزایش ۴۲۰درصدی بودجه راهداری استان البرز در سال جاری/ بودجه تغییر نکرده اما قیمت آسفالت و تجهیزات چندین برابر گران شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز با عنوان اینکه بودجه استانی تغییر نکرده اما آسفالت و تجهیزات چندین برابر سنوات گذشته گران شده، اظهار داشت: بودجه راهداری البرز در سال جاری نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه با افزایش ۴۲۰ درصدی همراه شد.


به گزارش خبرنگار البرز نیوز از البرز، علی زندی‌فر امروز-  دوشنبه 29 آذرماه – در جمع خبرنگاران به تعدد خدمات راهداری استان اشاره کرد و اظهار داشت: حمل و نقل جاده ای استان، بیش از ۱۸ فرایند کاری دارد که همکاران این مجموعه در حوزه های مختلف همچون ارائه مجوز برای مراکز معاینه فنی، حمل و نقل کالا و امداد خودرو، تسهیل تردد جاده ای و موارد دیگر به صورت ۲۴ ساعت در حال آماده باش هستند و در ایام تعطیل هم با توجه به‌ افزایش تردد درصدد رفع بحران های جاده ای هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز در پاسخ به سئوال خبرنگار البرز نیوز مبنی بر وضعیت خدمات دهی راهداری با توجه به کاهش تخصیص بودجه سال جاری، این خبر را تکذیب کرد و اظهار داشت: بودجه راهداری ها در سال جاری از طرف وزارت راه و شهرسازی کاهش پیدا نکرده است و اتفاقا امسال یکی از سال‌های خوب استان البرز بود که با افزایش اعتبارات همراه شد.

وی با اشاره به پیگیری دریافت اعتبارات استانی گفت: با توجه به‌ بودجه مبلغ الحاقی ابتدای سال جاری، ۴۲۰ درصد افزایش بودجه در استان البرز محقق شد.

زندی فر ادامه داد: افزایش اعتبار در سال‌های گذشته نیز میسر بود اما محقق نشد و یکی از دلایل آن مجاورت استان البرز با تهران است که به بودجه و اعتبار استانی خود نرسیده است. 

این مدیر استانی تصریح کرد: در حوزه تهیه ماشین آلات نسبت به سال‌های قبل، بودجه حدود ۲۰ تا ۳۰ برابر، تخصیص یافت که با این روند ۱۵ ماشین خریداری شد و برنامه هایی نیز برای خرید ماشین آلات در سال آتی جزو دستور کار راهداری استان است.

وی در تحلیل افزایش قیمت خدمات نسبت به بودجه دریافتی، چنین گفت: سال ۸۴ با بودجه تخصیص یافته، حدود ۲۴میلیون آسفالت در جاده ها استفاده شد اما سال گذشته با بودجه استانی تنها ۳ میلیون آسفالت ریزی صورت گرفت و دلیل آن افزایش چند برابری قیمت شن، ماسه و قیر بود. لذا بودجه تغییر نکرده اما مصالح و تجهیزات گران شده است.

وی در ارتباط با سئوال دیگر البرز نیوز مبنی بر تخصیص قیر به پروژه‌های استانی گفت: قیر ظرفیت خوبی است و در تلاشیم از تخصیص قابل توجهی برای استان استفاده کنیم.

زندی‌فر در مورد محور دیزین گفت: بیش از ۶ سال از رتخریب دیواره محور دیزین گذشته و در این مدت پیمانکاران با رقم های بالا حاضر به اجرای کار بودند. در ماه‌های اخیر با اجرای عملیات بهسازی توسط راهداری البرز، این محور تا پیست بازگشایی شد و اتمام آسفالت و عملیات ایمن سازی آن بعد از اتمام فصل سرما، انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات اداره راهداری استان گفت: پل فردیس و کلاک یکی از مشکلات استان بود که با اجرای احداث دو کنارگذر، بخش عمده مشکلات ترافیکی به زودی رفع می‌شود.

وی افزود: از این دو کنار گذر یکی به اتمام رسیده و دیگری با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است که مقرر شده با تعریض پل تا مهرشهر ادامه پیدا کند. با اتمام این دو پروژه از ۷۰درصد ترافیک منطقه کم می شود.

زندی فر در مورد محور هشتگرد_طالقان گفت: ساخت این جاده در اختیار راه و شهرسازی است و کمیسیون ایمنی اعلام کرده از اول آذر به دلیل شرایط نامناسب تا آخر فروردین مسدود شود.

این مدیر استانی در ارتباط با محور قزلحصار گفت: طرح این مسیر با توجه به مطالبات عمومی و لزوم کاهش تصادفات، تهیه شده که با ۱۰ میلیارد تومان به مناقصه گذاشته شده و پیمانکار از هفته آینده فعالیت خود را شروع خواهد کرد. شهرداری نیز در تکمیل بلوار و نصب چراغ همکاری می کند.  

زندی‌فر ادامه داد: اداره راهداری استان جزو دستگاه‌های پویاست که همیشه پای کار است به خصوص در دوران کرونا، بی وقفه و بدون دریافت بودجه ویژه کرونایی، همیشه در کنار نیروهای انتظامی و سایر نهادها حضور فعال داشت.

وی در مورد تجهیزات و ماشین آلات راهداری البرز با اذعان اینکه نیازمند نوسازی است از برتری تجهیزات هوشمند بین سایر استانها یاد کرد و گفت: اگر به نسبت شاخص طول راه حدود ۲۵درصد از کل کشور در نظر بگیریم، استان البرز از قابلیت سامانه های هوشمند کنترل ترافیک خوبی برخوردار است.

زندی فر افزود :۳۵ دوربین ثبت تخلف در استان تجهیز شده که از این تعداد ۲۵ دوربین سرعت لحظه‌ای و متوسط را مشخص می‌کند و ۱۰ دوربین دیگر با هماهنگی پلیس کد جریمه را اعلام می‌کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با عنوان اینکه به زودی کارت هوشمند برای ۱۴ هزار راننده در حوزه بار و مسافر صادر می‌شود در مورد تخصیص لاستیک به ناوگان حمل و نقل نیز گفت: سامانه‌ای ایجاد شده که با توجه به نوع و مسافت طی شده ماشین‌ها و اتصال این سامانه یه سامانه بارنامه، سهمیه ماهانه لاستیک داده می‌شود.

 

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.