البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
X

افزایش ناوگان اتوبوسرانی به اشتغال بیکاران در شهرک‌های صنعتی کمک می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به تامین نیروی کار مورد نیاز شهرکهای صنعتی استان گفت: بیش از ۲هزار واحد صنعتی در شهرستان اشتهارد مشغول به فعالیت هستند که با افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی و جابجایی نیروی های کارگری، مشکلات جذب نیروهای بیکار، رفع می شود.


به گزارش البرز نیوز از البرز، پرهام رضایی در هشتاد و سومین جلسه نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان البرز که با ریاست استاندار البرز و با حضور عضو هیات رئیسه اتاق ایران، رئیس کل دادگستری استان البرز و مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی این استان برگزار شد با اشاره به اهمیت پیگیری مسائل مرتبط به توسعه صادرات البرز به ویژه از مبدا گمرک استان، اظهار داشت: در این رابطه جلسات مختلفی با افرادی برگزار کرده ایم که به صورت برون مرزی در کشورهای همسایه از جمله عراق و سوریه حضور دارند.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز در ادامه با بیان اینکه اخیرا به منظور توسعه صادرات به حوزه آفریقا در محل اتاق نشستی برگزار شد، افزود: در جلسات تخصصی، کارشناسی و کارگروه‌ی اتاق بازرگانی ، مسیرهایی برای بهبود توسعه صادرات و حل مشکلات تولیدی فعالان اقتصادی استان جستجوی می شود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در خصوص اقدامی که صنعتگران انتظار دارند در زمینه اصلاح مصوبه مجلس در بحث تعرفه گاز واحدهای صنعتی و کاهش آن انجام شود، گفت: در این مورد باید مصوبه ای در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان داشته باشیم تا در ادامه در نشست کشوری این شورا مطرح شود و اگر نیاز به رسیدگی بیشتر داشت، در حضور وزیر اقتصاد و دارایی به شور گذاشته شود.

وی در بخش دیگری در مورد بررسی مشکلات و موانع پیش روی توسعه صادرات استان البرز گفت: یکی از پروژه های تاثیر گذار در افزایش رقم تولید ناخالص داخلی،بالا بردن حجم صادرات غیرنفتی است ، برای توسعه صادرات این بخش نیاز به اجرای مواردی مانند ارزش گذاری تکلیفی و دستوری کالاهای صادراتی است.

رضایی با بیان اینکه برخی مسائل سد راه توسعه صادرات است، افزود: به عنوان نمونه سیاست های بانک مرکزی خاص بوده و در دوره کنونی نیز همچنان این رویه تغییر نکرده است و موجب شده که نتوانیم با کشورهای همسایه تراز تجاری قابل قبولی را پیش ببریم، در مقابل کشور ترکیه به صورت مویرگی در بازار کشورهای همسایه ایران ورود کرده و با راه اندازی دفاتر تجاری صادرات خود به این کشورها را انجام می دهد.

رضایی مشکل بازگشت ارز صادراتی و همچنین هزینه های گزاف حمل و نقل بین المللی و تاثیر آن بر قیمت تمام شده کالاها را از دیگر مشکلات پیش روی صادرکنندگان برشمرد و گفت: یکی از رخدادهای ایجاد شده تحت تاثیر تحریم ها و شرایط کرونایی، افزایش هزینه‌های حمل و نقل لجستیک و بین المللی است به نحوی که طی ۶ ماه گذشته بیش از چند برابر قیمت کانتینرهای محصولات صادراتی در ایران افزایش یافت.

وی در بخش دیگری در بحث تامین نیروی کار مورد نیاز صنایع استان گفت: بیش از ۲هزار واحد صنعتی در شهرستان اشتهارد مشغول به فعالیت هستند که با افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی و جابجایی نیروی های کارگری، حجم بالایی از مشکلات پیرامون جذب نیروهای بیکار کرج با اشتغال آنها در صنایع اشتهارد رفع می شود.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.