البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
X

۴۵۰۰ نفر در مناطق کم برخوردار رایگان بیمه شدند/درمان ۱۸هزار بیمار کروناییِ تحت پوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با عنوان اینکه یک چهارم جمعیت البرز تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: در طرح ۲۰۲۰، تعداد ۴۵۰۰ نفر در ۲۱ منطقه کم برخوردار، بیمه رایگان شدند.


به گزارش خبرنگار البرز نیوز از البرز، سعید جوانشیر امروز در نشست خبری با عنوان اینکه از بین ۳ میلیون البرزنشین، حدود یک چهارم جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستنند، اظهار داشت: حدود ۲۶۰ هزار نفر از جمعیت البرز، بیمه همگانی و ۴۵ هزار روستایی  از بیمه درمانی سلامت البرز استفاده می کنند.

وی با عنوان اینکه استفاده از نسخه الکترونیکی در البرز به ۹۹درصد رسیده و یک درصد دیگر بنا به دلایلی، نسخه کاغذی دریافت کردند، ادامه داد: با توجه به حدود یک هزار و ۸۰۰  بیمار خاص در استان البرز، بالغ بر ۴۵۰ بیمار دیالیزی، تحت درمان هستند که هزینه دیالیز آنها در سال جاری ۳۱ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز افزود: در طرح ۲۰۲۰ بیمه رایگان مناطق کم برخوردار از دهه فجر امسال به صورت ضربتی در ۲۱ منطقه استان البرز دنبال شد و ۴۵۰۰ نفر بیمه شدند.

جوانشیر تصریح کرد: بیمه رایگان مناطق کم برخوردار به شکل پزشک خانواده در سیستم قابل ارجاع است و بیمه شدگان در صورت نیاز به پزشک متخصص خانواده مراجعه می کنند.

وی با اشاره به تاکید استاندار البرز مبنی بر پیگیری بیمه قشر محروم استان، اظهار داشت: این امر با جدیت دنبال شد و  افراد فاقد بیمه درمانی در ۵۷  منطقه محروم از مزایای بیمه سلامت برخوردار شدند.

این مدیر استانی راجع به بیمه درمان ناباروری گفت: در سال جاری تعهدات سازمان، اجرا شد و مقرر شد بخشی از داروهای تخصصی ناباروری تحت پوشش این سازمان باشد.

جوانشیر در ارتباط با هزینه درمان بیماران کرونایی استان البرز، گفت: بیمه سلامت استان در سال جاری ۸۲ میلیارد تومان برای درمان بیماران مبتلا و مشکوک به کووید ۱۹ هزینه کرد.

وی با اشاره به درمان ۱۸ هزار  مبتلا به کرونا اذعان داشت از بین این تعداد، حدود ۱۰ هزار بیمار مبتلا در بیمارستان بستری بودند و ۸ هزار به صورت سرپایی، مراجعه و درمان شدند.

مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به صنعتی بودن استان البرز گفت: صنعتی بودن استان البرز، بیمه کارگران و جامعه کار و تلاش را به سمت بیمه تامین اجتماعی هدایت کرده و علاوه بر آن بخشی از قشر کشاورزان و عشایر نیز از بیمه روستایی بهره مند می شوند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.