البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
X

نگاه ویژه میراث‌بانان البرزی برای معرفی قدیمی‌ترین بنای خشتی جهان

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: معرفی و شناساندن محوطه باستانی ازبکی به‌عنوان قدیمی‌ترین بنای خشتی جهان نگاه ویژه میراث‌بانانان البرزی را می‌طلبد.


به‌گزارش البرز نیوز از البرز، علی حدادی در بازدید از محوطه باستانی ازبکی به‌همراه مدیرکل میراث‌فرهنگی استان، رئیس شورای اسلامی و امام‌جمعه شهر نظرآباد عنوان کرد: صنعت گردشگری درصورت توجه ویژه، درک درست و سرمایه‌گذاری مناسب می‌تواند جایگزین مناسبی برای صنعت نفت باشد و نقش مهمی در ارزآوری برای کشور ایفا کند.

او با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری غنی البرز به ویژه غرب استان در شهرستان‌های نظرآباد، طالقان و چهارباغ، افزود: معرفی و شناساندن این ظرفیت‌ها و جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی درراستای جذب گردشگر می‌تواند دست‌آورد مطلوبی برای توسعه و ثروت‌آفرینی استان داشته باشد.

حدادی محوطه باستانی ازبکی را یکی از آثار باستانی درخور توجه و مهم کشور توصیف کرد که می‌تواند نقش بسزایی در بالابردن میزان حذب گردشگر برای استان ایفا کند.

او یادآور شد: برای معرفی و شناساندن محوطه باستانی ازیکی از نظر تاریخی و فرهنگی به‌عنوان قدیمی‌ترین بنای خشتی جهان با قدمت ۹ هزار ساله باید بیش از این همت گماشت.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.