البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
X

فرزندان بهزیستی در مسیر مهارت‌های کاربردی زیست اجتماعی، توانمند می‌شوند

مدیرکل بهزیستی البرز از فعالیت تعداد ۳ خانه دولتی و ۱۹ خانه کودک و نوجوان غیردولتی در استان البرز که عهده دار نگهداری ۳۳۵ کودک بی سرپرست و بدسرپرست استان هستند، خبر داد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، وجیهه محمدی فلاح در خانه‌های کودک و نوجوان تحت نظارت بهزیستی البرز حضور پیدا کرد و ضمن ارزیابی و بررسی دقیق شرایط نگهداری در این مجموعه در دیدار با کودکان و نوجوانان این مراکز به گفت و شنود در خصوص مسائل فردی و علائق و فعالیت‌های اجتماعی، هنری، ورزشی، فرهنگی آنان پرداخت.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در حاشیه بازدید از خانه های کودک و نوجوان تحت نظارت بهزیستی در جمع خبرنگاران گفت: برنامه ریزی صحیح و منسجم برای توانمندسازی و رشد شخصیت کارآمد و مطلوب اجتماعی کودکان از محورهای اصلی بهزیستی می باشد و فرزندان مقیم در این مراکز در مسیر مهارت‌های کاربردی زیست اجتماعی توانمند می شوند.

وی افزود: تعداد ۳ خانه دولتی و ۱۹ خانه کودک و نوجوان غیردولتی در استان البرز عهده دار نگهداری از ۳۳۵ کودک بی سرپرست و بدسرپرست هستند.

محمدی فلاح در ادامه افزود : ارائه خدمات متناسب با مقتضیات فرهنگی و ارزش‌های اخلاقی ایرانی-اسلامی با تاکید بر حفظ کرامت و حقوق این افراد در دستور کار قرار دارد.

وی درباره دیگر وظایف بهزیستی در قبال این افراد اضافه کرد: در راستای ایفای رسالت نظام مقدس جمهوری اسلامی برابر ماده ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی، حفظ حقوق کودکان، مراقبت و نگهداری از کودکان بی سرپرست و فرزندانی که والدینشان غیرموثر و صلاحیت نگهداری از آنها را ندارند به بهزیستی واگذار شده و اهداف کلی بهزیستی و خدماتی که به این عزیزان ارائه می شود شامل تربیت صحیح و ایجاد زمینه رشد و شکوفایی، آموزش مهارتهای زندگی و فراهم کردن شرایط لازم جهت آمادگی آنان برای بازگشت به جامعه و زندگی خانوادگی، خود اتکایی، مسئولیت پذیری، تحصیل و ارتقاء سطح علمی و مدارج تحصیلی، فراهم کردن زمینه ازدواج و تشکیل زندگی مستقل، بستر سازی مناسب در زمینه اشتغال و بازتوانی فرزندان است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.