البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
X

ضرورت حمایت شورای سیاستگذاری شهرداری کرج از سازمان سرمایه گذاری و مشارکت ها

رئیس شورای شهر کرج و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه این شورا در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری کرج در ارتباط با وضعیت مالی یکسال آینده سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت های شهرداری کرج اظهار نظر کردند.


به گزارش خبرنگار البرز نیوز از البرز عمار ایزدیار، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ شهرداری در خصوص بررسی بودجه سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری کرج، اظهار کرد: این سازمان می خواهد در مجموعه مدیریت شهری به عنوان تسهیل‌گرِ انعقاد قراردادها در نقش کاتالیزر عمل کند اما واقعیت امر نشان می دهد امروز این سازمان در شهرداری کرج به جایگاه اصلی خود دست نیافته است. 

وی افزود: از طرف دیگر سازمان های وابسته به شهرداری کرج برای انعقاد قراردادهای خود لزومی به دخالت سازمان سرمایه گذاری، نمی بینند و معتقدند به تنهایی از عهده قراردادهای سازمانی برمی آیند اما برای این موضوع باید شورای سیاست‌گذاری تصمیم جدی اتخاذ کند که در قالب آیین نامه و اساسنامه ذکر شود.

ایزدیار با تاکید بر اینکه سازمان سرمایه‌گذاری، ظرفیت خوبی برای رفع برخی موانع شهرداری خواهد بود، یادآور شد: در راستای طرح اصول مطالباتی شهرداری از املاک دارای بدهی ناشی از جریان کمیسیون ماده ۱۰۰، برای تملک یکی از آنها به مشکل برخورد کردیم که با استفاده از یک تبصره در اساسنامه سرمایه گذاری، مشکل حل شد لذا این سازمان می تواند کمک کند.

وی در مورد تعیین بودجه این سازمان گفت: با توجه به تغییرات اساسی پتانسیل های سرمایه گذاری در کلانشهر کرج لازم است بسته های سرمایه گذاری در حوزه فنی و مالی با توجه به فرصت های سرمایه گذاری به روز شود و در اختیار سازمان قرار گیرد.

عضو شورای شهر کرج با انتقاد از اینکه برنامه مدون و دقیق اقتصادی برای سرمایه گذاری کرج دیده نشده، گفت: در مورد تامین مالی تا کنون در حوزه فاینانس مطالعات اقتصادی و جامع دیده نشده و این مورد نیز می تواند در سازمان سرمایه گذاری شهرداری کرج دنبال شود و در این ارتباط به عنوان مثال در پروژه دریاچه مصنوعی، مطالعات اجرای کار دارد اما در حوزه فاینانس اقدام جدی صورت نگرفته است.

وی گفت: اینکه در بودجه سال آینده مبلغ ۶ میلیارد تومان برای بسته های سرمایه گذاری این سازمان تعیین شده نیازمند تجدید نظر است و باید اصلاح شود.

وی با عنوان اینکه همچنان در بین مجموعه مدیریت شهری موفق نشدیم برای جذب سرمایه گذار توافقات و تسهیلات لازم برقرار کنیم، اضافه کرد: همچنین باید تسهیلات لازم برای ارتباط سرمایه گذاران بین دستگاههای مرتبط خارج از شهرداری مانند جهاد کشاورزی و آب منطقه ای اتخاذ شود که سرمایه گذار بعد از انعقاد قرارداد در پیچ و خم گرفتن مجوز و پروانه از ادارت استان زمان و فرصت اجرای کار را از دست ندهد.

لزوم مطالعه و مشاوره جذب سرمایه گذار

جواد چپردار، رئیس شورای شهر کرج در ارتباط با بودجه سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های شهرداری کرج در کمیسیون تلفیق گفت: اساسنامه این سازمان، مخصوص این سازمان نیست و مانند سازمان های دیگر همچون آتش نشانی دیده شده چراکه سیاست شهرداری به گونه ای است که نمی خواهد سازمان سرمایه گذاری مستقل از سایر سازمان ها تعریف شود که این خود جای اشکال است.

وی افزود: سرمایه گذاری کالا نیست که بتوان آنرا تبلیغ کرد بلکه فرصتی برای سرمایه گذاران است که آنها عمدتا به دنبال تبلیغ نیستند لذا ردیف بودجه برای تبلیغ جذب سرمایه گذار برای استان البرزی که ظرفیت هایش کاملا شناسایی نشده دارد، جای تامل بیشتر دارد.

چپردار گفت: با توجه به فعالیت شرکت های بزرگ و موفقی که در همین شهر حضور دارند موفق به توافق سرمایه گذاری نشدیم لذا باید ظرفیت و ساختار سازمانی را در داخل مجموعه شهرداری مطالعه کنیم که بتوانیم مشاور خوبی برای جذب سرمایه گذار در شهرداری باشیم.

رئیس شورای شهر کرج گفت: برای تبلیغ نیاز به بودجه نمی بینم و می توان بجای آن برای ایجاد مطالعه و مشاوره یک ردیف بودجه با استفاده از پژوهش های دانشجویی و با حمایت کمیسیون برنامه و بودجه و مرکز تحقیق و پژوهش شورا تخصیص داد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.