البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
X

دفن غیر بهداشتی زباله در کرج

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج گفت: دفن زباله رایج‌ترین روش مدیریت پسماند در شهرستان کرج است، اما به صورت بهداشتی انجام نمی‌شود که باعث ایجاد آلودگی‌های محیط زیست مانند فاضلاب، تخلیه خاک و آلودگی هوا می‌شود.


به گزارش البرز نیوز از البرز، محمد اسدیان در نشست تخصصی با کارشناسان محیط زیست و این مرکز اظهار داشت: میزان پسماند تولیدی در سال های گذشته نشان دهنده روند افزایشی در میزان تولید پسماند در سطح شهر کرج است.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج افزود: فضای مناسب برای دفن پسماند حداقل تا ده سال آینده است و تعمیر، بازسازی و توسعه ظرفیت واحد کمپوست ،غیر استاندارد و وجود واحد پیرولیز از مزایای حلقه دره است.

اسدیان به حمل و نقل پسماند به محل دفن اشاره کرد و یادآور شد: دو ایستگاه انتقال در سطح شهر کرج وجود دارد، اولین ایستگاه در محدوده منطقه ۱۰ شهر کرج واقع شده و پسماند های مناطق ۱، ۲، ۸، ۹ و ۱۰ به این ایستگاه منتقل و به صورت منظم به مرکز حلقه دره منتقل می شوند و دومین ایستگاه انتقال که در منطقه ۶ و با عنوان ایستگاه انتقال حصارک نامگذاری شده است و پسماندهای مناطق ۵، ۶ و ۷ از این ایستگاه به مرکز دفع انتقال می‌یابد. پسماند های جمعآوری شده از مناطق 3 و 4 شهر کرج نیز به صورت مستقیم به حلقه دره منتقل می شوند.

وی بیان کرد: غیر ایمن بودن جاده دسترسی به این مرکز و عدم وجود زیرساخت‌های فنی لازم ، دفن غیر اصولی و تلنبار کردن پسماندهای عادی و همچنین دفن همزمان پسماندهای عادی و فضای سبز و نخالههای ساختمانی در این مکان از مشکلات حلقه دره است.

به گفته عضو شورای شهر کرج؛ عدم حصارکشی در داخل جایگاه، برای جلوگیری از پراکنده شدن آشغال های سبک به اطراف گودال های دفن و تجمع سگ‌های ولگرد در محل دفن دغدغه قابل توجه این مکان است. 

اسدیان عنوان کرد: با توجه به اینکه امروزه دفع مواد زائد به یکی از حادترین مسائل موجود در شهرها به خصوص شهرستان کرج تبدیل شده است تاثیر مستقیم آن برمحیط زیست و زندگی شهری کاملا محسوس است لذا امروزه تنها راهکار مناسب برای کاهش اثرات سوبهداشتی و زیست محیطی ، داشتن طرحهای مدون و جامع در عرصه مدیریت شهری بهویژه مدیریت پسماند است.

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.