البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
X

حضور پررنگ راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی البرز

معاون گردشگری استان البرز از حضور پررنگ راهنمایان گردشگری در بناها و محوطه‌های تاریخی استان در ایام تعطیلات نوروز 1401خبر داد.


به گزارش البرز نیوز از البرز،‌ شهرام علی محمدی با اشاره به حضور پررنگ راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی البرز، گفت: راهنمایان گردشگری با استقرار در کاخ موزه مروارید، کاخ قجری سلیمانیه، کاروانسرای ینگی امام و محوطه باستانی ازبکی نظرآباد به معرفی تاریخ، معماری و سرگذشت بنای تاریخی مذکور به بازدیدکنندگان می‌پردازند.

او با اشاره به نقش، اهمیت و جایگاه بسیار مهم راهنمایان گردشگری در معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان، گفت: گردشگران داخلی و خارجی با ورود به مقصد نیازمند کسب اطلاع از ابعاد گوناگون مقصد از جمله جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، مسیرها، فرهنگ و تاریخ و غیره هستند که این وظیفه مهم و سنگین برعهده راهنمایان گردشگری به عنوان سفیران فرهنگی یک کشور گذاشته شده است.

معاون گردشگری استان البرز با اشاره به استقرار راهنمایان گردشگری در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و توزیع اقلام معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به مسافران و گردشگران نوروزی تاکید کرد: راهنمایان گردشگری که در مجموعه‌های تاریخی مستقر هستند می‌توانند علاوه بر معرفی آن بنا، به معرفی دیگر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان پرداخته و گردشگران را به بازدید از این جاذبه های تاریخی فرهنگی طبیعی نیز ترغیب کنند.

 او با بیان اینکه حضور راهنمایان گردشگری به عنوان نیروهای آموزش دیده می‌تواند تاثیر بسیاری در افزایش زمان ماندگاری مسافر و گردشگر در آن مجموعه تاریخی داشته باشد، افزود: آموزش در بخش گردشگری حرف اول را در دنیا می‌زند و باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای شود.

علی‌محمدی در پایان اضافه کرد: توانمندی هریک از راهنمایان گردشگری و استقرار آنان در مراکز تاریخی فرهنگی استان برای معرفی بهتر آثار تاریخی و فرهنگی و حتی معرفی دیگر قابلیت‌ها و جاذبه‌های استان به گردشگران یکی از مولفه‌هایی است که به صنعت گردشگری در هر شهری رونق بخشیده که بی‌توجهی به آن نیز مانع از رشد و توسعه صنعت گردشگری در آن شهر شده است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.