البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
X

اشتغال۱۲۰ بانوی جویای کار در حرفه قالی بافی درچهارباغ

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چهارباغ البرز از تاسیس و راه اندازی کارگاه قالی بافی با هدف اشتغال برای ۱۲۰ بانوی جویای کار این شهرستان به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، سرهنگ دوم پاسدار حسین حسنیان با اشاره به افتتاح کارگاه قالی بافی که با حضور فرمانده سپاه البرز و جمعی از مسئولان این شهرستان، برگزار شد با اشاره به استقبال بسیاری از بانوان چهارباغ از راه اندازی این گارگاه، اظهار داشت: علاوه بر تاسیس این کارگاه طرحی تدارک‌ دیده ایم تا زمینه گسترش قالی بافی در محیط خانه ها را برای بانوان خانه دار مهیا کنیم.

وی گفت: ایجاد و توسعه قالی بافی در مناطق شهری و روستایی چهارباغ تحت نظارت دقیق و مستمر ناحیه مقاومت بسیج چهارباغ در دستور کار ناحیه بسیج  مقاومت این شهرستان قرار گرفته است .

وی افزود:  این اقدام علاوه بر کاهش چالش بیکاری به ویژه برای بانوان بیکار، اقدامی مهم و موثر در ترویج  فرهنگ توسعه صنایع دستی خانگی در مناطق شهری و  روستایی این شهرستان است.

وی ضمن اعلام آمادگی صاحبان سرمایه برای تامین مواد اولیه و لوازم و تجهیزات قالی بافی گفت: در چار چوب اجرای این طرح بانوان علاقه مند به اشتغال در این حرفه دغدغه تهیه امکانات اشتغال به این حرفه در محیط خانه را  نخواهند داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چهار باغ تصریح کرد:  خانواده های علاقه مند به حرفه قالی بافی بدون نگرانی برای تامین سرمایه اولیه می توانند این حرفه سنتی را انتخاب کنند و از مزایای درآمدی آن بهره مند شوند. 

حسنیان با تاکید بر نظارت مستمر ناحیه مقاومت بسیج چهارباغ بر روند اجرای این طرح گفت: استفاده از امکانات و ضوابط قانونی به ویژه در بحث بیمه ، پرداخت حقوق مناسب و نیز رفع مشکل بازاریابی از جمله مزایایی است که در چارچوب این طرح مورد توجه خاص قرار گرفته است.  

وی از فرش دستباف به عنوان هنری ارزنده به ارث رسیده از تاریخ و تمدن‌ ایران زمین نام برد و افزود:   همراه با استقبال جوانان جوینده کار،  ضمن توسعه کارگاه های قالی بافی، بستر برای ایجاد مشاغل خانگی این حرفه ارزشمند در خانواده ها گسترش خواهد یافت.  

استان البرز دارای بیش از پنج هزار هنرمند در ۷۲ رشته متنوع صنایع دستی است. شهرستان چهارباغ با جمعیت ۱۰۰ هزارنفر در غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.